Gå til innhold

Ville krevende spill fungert bedre i win 98 ?

Anbefalte innlegg

Som de fleste vet, så krever win 98 mye mindre ressurser av pcn din for å opperere enn det xp gjør.. Så derfor lurte jeg på om en kunne tjene en del på å slette windows xp og legge inn win 98 hvis man har en rimelig ny bra pc? (2,5 ghz >, 512 mb ram >, 9800 pro > osv osv) Da tenker jeg hovedsaklig på ytelse i spill.. Men kom gjerne inn med andre momenter som vil fungere bedre/dårligere i win 98 enn xp med nye raske maskiner..

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du burde kjøre win xp for  win 98 er ikkje bedre en win xp da hadde ikke microsoft lagt Xp

Litt OT:

Vel, det finnes mange ekspempler på programvare som var bedre i gamle versjoner (personlig mener jeg at Winamp er et eksempel på det, andre vil være uenige). Så spørsmålet han stiller er jo om Windows 98 er et av dem (selv om Microsoft mener det er bedre, trenger det jo ikke være det).

Men til saken:

En side av saken er jo at Windows 98 vil teknisk sett kreve mindre ressurser. På den annen side er det et spørmål om det finnes drivere til maskinvaren din (skjermkort, lydkort, hovedkort, direct x), samt om Windows 98 støtter diskene dine (kanskje du må formatere fra NTFS til FAT32?).

Og så er det jo et spørsmål om Windows 98 er mer stabilt enn XP.

EDIT: Jeg tror at hvis du bruker Windows 98 kan du få problemer med å finne drivere, samt at de gamle driverene ikke nødvendigvis er bedre enn de nye du finner til Windows XP. Jeg brukte Windows 98 i studioet, men oppgraderte til Win2k (og senere XP) fordi driverene til lydkortet var så mye mer stabile i Win2K og XP. WDM er en vesentlig utvikling her, spør du meg (og for dem som lurer, ja ASIO fungerte også bedre i 2k/XP).

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...