Lex-Icon Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hei! jeg har et problem med at Catalyst Control Center ikke vil starte de fleste ganger jeg prøver. Jeg har fjernet det og driveren og lagt inn på nytt, og det fungerer helt først men etter 2-3 ganger vil det slutte. Task manager viser alltid 2 stk ati2evxx.exe som kjører og 2 stk CLI.exe som kjører. Når jeg starter Control Center ser jeg at en tredje CLI.exe startes og avsluttes etter noen sekunder. Jeg trodde først det var Rivatuner som var i "konflikt" på en eller annen måte. Nå har jeg fjernet det og bruker ATItool, men det samme skjer nå. Jeg har ikke klart å se et mønster i hvilke tilfeller det klarer å starte og hvilke tilfeller det ikke gjør det. Jeg har også forsøkt å avslutte alle prosesser som ikke er nødvendige for å se om det er noen programmer som hindrer det i å starte, men det har heller ikke hjulpet. Jeg har et MSI X800PRO ViVo kort. Det er ikke softmoddet til XT. Jeg trenger virkelig hjelp, jeg kan ikke drive å reinstallere driver bare fordi jeg vil velge 6xAA istedet for 4x i et spill Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Jeg har også problem med at Catalyst Control Center ikke vil starte opp. Det som fungerer for meg er å velge: Start-Programs-ATI Catalyst Control Center- Advanced-Restart Runtime. Må gjøre dette hver gang Windows starter opp. Endret 6. desember 2004 av Spaz Lenke til kommentar
Muvule Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Har du .Net framework lastet inn fra Windows Update? Jeg fikk ikke det til å starte uten det... Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg har windows XP pro med SP2 fullt oppdatert. .Net Framework er vel da installert? Uten at jeg vet hva det er... Spaz: Får du aldri startet Control Center uten å bruke restart runtime? Det virker som om at det har noe med hvor lenge jeg venter med å kjøre det etter oppstart, uten at jeg er helt sikker. Rart... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Instaler MS Framework 1.1 så vil Controlpanelet funke! www.microsoft.com Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Jeg har .NET framework installert og oppdatert. Prøvde også å legge inn .NET 2.0 beta uten at det hjalp noe. Etter at jeg velger restart runtime fungerer det helt perfekt, så har nok uansett ikke noe med .NET å gjøre. Har heller ingen firewall som sperrer for CLI.exe prosessene. Meget rart problem ja Endret 6. desember 2004 av Spaz Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Tror jeg vet hva jeg må gjøre for å få det til å funke hos meg. Det er å ikke kjøre det rett etter oppstart, men kanskje par minutter senere. Hvis jeg kjører det for tidlig vil det ikke starte og det vil heller ikke igjen før jeg restarter pc'n. Den lever sitt eget liv... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Dere som har disse probelmene med ATI sitt nye controll panel, hva slags skjermkort har dere egentlig(også sjekk om det kanskje ikke er noen konflikter med gamle drivere fra før ) Lenke til kommentar
ELR Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Har ATI Radeon 9800 Pro. Opplever samme problem som er nevnt her. Hadde samme skiten på mitt gamle 9600 XT. Har opplevd problemer med Catalyst alle gangene det ble installert, det så være om maskinen var nyformatert, eller hadde vært i drift en stund. Kjører nå uten catalyst controllcenter, men har alle mulighetene inne på monitor --> properites --> settings. Der ligger alt i faner i stedet. Lenke til kommentar
woodchopper87 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg har også et MSI Radeon X800 pro. Og Catalyst control center virker heller ikke hos meg! Når det skal starte kommer de opp et vindu der det står at det er feil med instialiseringen eller noe sånt, husker ikke helt. Jeg bruker nå ati control panel, og jeg klarer meg fint med det... Er det forresten noe spesiellt du kan bruke catalyst control center til da? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Når det skal starte kommer de opp et vindu der det står at det er feil med instialiseringen eller noe sånt, husker ikke helt. ? Ut i fra den meldingen høres det ut som du ikke har installert Microsoft .NET Framework 1.1. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Virker som vi har litt forskjellige problemer. På min PC får jeg ikke opp noen feilmelding. Det bare skjer ingenting når jeg skal åpne Control Centeret. Har forresten et Radeon X800Pro VIVO skjermkort, uten at det burde ha noen betydning. Har heller ingen driverkonflikter Endret 9. desember 2004 av Spaz Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Virker som vi har litt forskjellige problemer. På min PC får jeg ikke opp noen feilmelding. Det bare skjer ingenting når jeg skal åpne Control Centeret. Har forresten et Radeon X800Pro VIVO skjermkort, uten at det burde ha noen betydning. Har heller ingen driverkonflikter Hvis du har tid og orker kan du lese gjennom denne tråden: http://www.rage3d.com/board/showthread.php...93&page=1&pp=30 Der nevnes endel problemer og løsninger som kanskje kan hjelpe deg. Blant annet konflikter mellom CCC og tredjepartsverktøy som overklokkingsprogramvare o.l. Lenke til kommentar
T-St0ne Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Du trenger .NET installert, dette fremgår på download sidene til ATI. "Note you must have Microsoft’s .NET Version 1.1 Framework installed" står det så pent der Personlig ville jeg ikke kjørt Catalyst Control Center, da jeg synes dette tar litt lang tid å åpne. Jeg vurderer å gå tilbake til vanlige control panelet. De har vel samme funksjonalitet, eller? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Du trenger .NET installert, dette fremgår på download sidene til ATI. "Note you must have Microsoft’s .NET Version 1.1 Framework installed" står det så pent der Personlig ville jeg ikke kjørt Catalyst Control Center, da jeg synes dette tar litt lang tid å åpne. Jeg vurderer å gå tilbake til vanlige control panelet. De har vel samme funksjonalitet, eller? Ja, de fleste er nok klar over at man trenger .NET for å kjøre Control Centeret CCC og .NET er nok (desverre?) fremtiden. Det videreutvikles hver mnd og har allerede flere funksjoner enn det vanlige kontrollpanelet. De har vel stoppet å legge til nye funksjoner i det gamle kontrollpanelet nå. Klart, du kan stille inn det meste manuelt i registeret, men dette er jo ganske tungvint. Endret 9. desember 2004 av Spaz Lenke til kommentar
T-St0ne Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Du trenger .NET installert, dette fremgår på download sidene til ATI. "Note you must have Microsoft’s .NET Version 1.1 Framework installed" står det så pent der Personlig ville jeg ikke kjørt Catalyst Control Center, da jeg synes dette tar litt lang tid å åpne. Jeg vurderer å gå tilbake til vanlige control panelet. De har vel samme funksjonalitet, eller? Ja, de fleste er nok klar over at man trenger .NET for å kjøre Control Centeret CCC er fremtiden. Det videreutvikles hver mnd og har allerede flere funksjoner enn det vanlige kontrolpanelet. De har vel stoppet å legge til nye funksjoner i det gamle kontrollpanelet nå. Klart, du kan stille inn det meste manuelt i registeret, men dette er jo ganske tungvint. OK, da har JEG blitt litt klokere Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Virker som vi har litt forskjellige problemer. På min PC får jeg ikke opp noen feilmelding. Det bare skjer ingenting når jeg skal åpne Control Centeret. Har forresten et Radeon X800Pro VIVO skjermkort, uten at det burde ha noen betydning. Har heller ingen driverkonflikter Hvis du har tid og orker kan du lese gjennom denne tråden: http://www.rage3d.com/board/showthread.php...93&page=1&pp=30 Der nevnes endel problemer og løsninger som kanskje kan hjelpe deg. Blant annet konflikter mellom CCC og tredjepartsverktøy som overklokkingsprogramvare o.l. Jepp, skal lese igjennom den tråden. To programmer som kan tenkes å ha innvirkning på CCC her er Powerstrip og AdAware Ad-Watch SE. Kjører nyeste versjoner av begge. Får prøve meg litt fram. Skal si ifra hvis jeg finner ut noe Endret 9. desember 2004 av Spaz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå