Pirat Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg har en 1996- modell Golf 1,4. Motoren blir varm og holder på temperaturen så lenge den står i ro. Så snart jeg begynner å kjøre faller tempen helt ned. Kjølevifta virker som den skal. Luften fra varmeapparatet reduseres med tempen på motoren, men gir utrolig nok en del varme. Hvis jeg stopper og lar bilen gå på tomgang etter en kjøretur stiger tempen raskt igjen. Termostat og tempgiver på blokka er byttet ut. Er det noen som har peiling på hva dette kan være så er jeg evig takknemlig.[email protected] Lenke til kommentar
ARXco Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Høres jo unektelig ut for at termostaten står vidåpen, ville nok sverget til det hvis du ikke hadde skrevet at den er byttet... Du er sikker på at den nye termostaten er iorden? Du vet, han derre Murphy... Ville sjekka den igjen. Og bytta kjølevæska hvis det er lenge siden sist, ihverfall hvis den ser dårlig ut. Mye skitt i den kan teoretisk få termostaten til å henge seg opp. Endret 7. desember 2004 av ARXco Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hmm, ja, det er desverre så enkelt som ARXco sier altså... Det er jo helt tydelig at du har sirkulerende kjølevann, og med mindre det er noe veldig spesielt med din bil, må det vannet passere termostaten på en eller annen måte. Kan den være satt inn feil vei, eller at du rett og slett har vært uheldig å fått en som ikke tetter helt...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå