Gå til innhold

HW-rekke på The Gathering 05!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg går ut ifra at det er 48 porters switcher som blir satt opp, og da vil det jo være 3.8GB bandwith (eller 7.6 for begge veier) for lite mellom switchene for at alle på en switch skal kunne overføre like fort til alle på en annen switch, eller?

Hva snakker du om nå?

 

Bandwidth har lite å gjøre med antall porter.

 

Alle 24 porterene jeg bruker nå har minimum 8,8Gbps, og 12,8 på de største.

 

Hvor får du tallene 3,8 og 7,6 fra?

 

Og det er sannsynligvis 24 portere de bruker.

24 100MB porter skulle klare å dra 4.8GB (om alle brukere på en switch sender filer til alle brukerene på en annen switch og mottar samtidig) om alle brukes med full kapasitet. Jeg har vært av den oppfatning at det bare er 1GB som er på uplink? Vil ikke dette da skape en flaskehals? :ermm::hmm::dontgetit:

 

 

Er det jeg som har rotet med MB/Mb og GB/Gb igjen kanskje?

 

24*100MB*2 = 4.8GB

Uplink = 1GB

4.8GB gjennom 1GB = 3.8GB som ikke kommer gjennom.

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar

Samme hvordan man setter opp et netverk vil flaskehalsen være ett eller annet sted. Bare fordi det er 100Mb switcher på bordene betyr ikke att alle til en hver tid har 100Mb på tvers av switchene. På den andre siden er det få som trenger denne båndbredden hele tiden så jeg tviler på at du kommer itl å opleve det som et problem.

Lenke til kommentar

Er sant som Xell sier her, det skal MYE til for at du klarer å maxe ut en switch, selv om jeg kjenner noen som har klart det, hehe..

 

 

Du skal også tenke på at TG i den senere tid har operert med 10mbit halv duplex, sånn i teorien 5mbit til brukerene og 100mbit uplink.

 

så hvis dem klarer å få gbit uplinker som er stabile så er dette en stor oppgradering.

Lenke til kommentar
Hvor må jeg sitte for å koble meg på GBit nettverket a?

Swichen blir satt mellom plass 52 og 53. Det er en plass ladig (botleneck) får ikke skaffet seg 1000m.bit-kort. Mer info... se tråden til gbit-rekka.

Kan jeg også koble meg opp mot Gbit switchen deres da?

Eller? hadde vært litt kult å få testa det å, har en Gbit nettverks kort som jeg aldri har fått testa ordentlig.

 

Edit: Hadde vært kjempe artig om jeg kunne få koblet meg opp mot Gbit Switchen deres, er det vel jeg prøver å si :p

Men vis det ikke er fler plasser så er det ikke en stor krise, og det er vel det samme hvor jeg sitter på hw.no rekkka?

 

Edit2: Når jeg tenker meg om så koster det 50kr ikke sant og det er annbefalt å ha 2 nettverks kort, så da tror jeg at jeg dropper det jeg, nøyer meg heller med at dette blir mitt første år på et lan :dribble:

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Hvor må jeg sitte for å koble meg på GBit nettverket a?

Swichen blir satt mellom plass 52 og 53. Det er en plass ladig (botleneck) får ikke skaffet seg 1000m.bit-kort. Mer info... se tråden til gbit-rekka.

Kan jeg også koble meg opp mot Gbit switchen deres da?

Eller? hadde vært litt kult å få testa det å, har en Gbit nettverks kort som jeg aldri har fått testa ordentlig.

 

Edit: Hadde vært kjempe artig om jeg kunne få koblet meg opp mot Gbit Switchen deres, er det vel jeg prøver å si :p

Men vis det ikke er fler plasser så er det ikke en stor krise, og det er vel det samme hvor jeg sitter på hw.no rekkka?

 

Edit2: Når jeg tenker meg om så koster det 50kr ikke sant og det er annbefalt å ha 2 nettverks kort, så da tror jeg at jeg dropper det jeg, nøyer meg heller med at dette blir mitt første år på et lan :dribble:

Kriteriet er at du sitter på samme bord som oss, for det e rikke lov til å strekke kabel mellom bordene...

Lenke til kommentar
Hvor må jeg sitte for å koble meg på GBit nettverket a?

Swichen blir satt mellom plass 52 og 53. Det er en plass ladig (botleneck) får ikke skaffet seg 1000m.bit-kort. Mer info... se tråden til gbit-rekka.

Kan jeg også koble meg opp mot Gbit switchen deres da?

Eller? hadde vært litt kult å få testa det å, har en Gbit nettverks kort som jeg aldri har fått testa ordentlig.

 

Edit: Hadde vært kjempe artig om jeg kunne få koblet meg opp mot Gbit Switchen deres, er det vel jeg prøver å si :p

Men vis det ikke er fler plasser så er det ikke en stor krise, og det er vel det samme hvor jeg sitter på hw.no rekkka?

 

Edit2: Når jeg tenker meg om så koster det 50kr ikke sant og det er annbefalt å ha 2 nettverks kort, så da tror jeg at jeg dropper det jeg, nøyer meg heller med at dette blir mitt første år på et lan :dribble:

Kriteriet er at du sitter på samme bord som oss, for det e rikke lov til å strekke kabel mellom bordene...

Jupp, bare glem den posten min der, nøyer meg med det som allerede er der fra før av jeg :)

Lenke til kommentar
Samme hvordan man setter opp et netverk vil flaskehalsen være ett eller annet sted. Bare fordi det er 100Mb switcher på bordene betyr ikke att alle til en hver tid har 100Mb på tvers av switchene. På den andre siden er det få som trenger denne båndbredden hele tiden så jeg tviler på at du kommer itl å opleve det som et problem.

Helt klart, jeg tenkte vel egentlig mest teoretisk sett.

Lenke til kommentar

muklig jeg husker feil, men rent teoretisk skal vel et hvilkst som helst kort kunne registreres på hvilken som helst bruker så lenge det ikke er registret på en anne bruker allerede. Man kan jo tilogmed registrere bankkort som IDkort på PTN. så dersom han kjenner noen som ikke har PTN kort så kan dere jo prøve å registrere kortene på disse sine kontoer.

Lenke til kommentar

Sikkert greit å ha et trådløst nettverkskort. Hvertfall hvis nettverket blir like ustabilt som i fjor. Mister man nettet kan man jo bare koble seg til det trådløse :D (så lenge man får kontakt med en basestasjon da). Men tror hele hallen stort sett skulle være dekket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...