Gå til innhold

HW-rekke på The Gathering 05!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
23. Mars!?

 

Jeg har 15. jeg...

:(

Pengene skulle vel i utgangspunktet være overført innen rimelighetens tid etter bestilling?

 

Så at noen har 23 eller 15.Mars er vel lite relevant i denne saken :)

 

 

Overfør pengene så fort som mulig, det gjelder alle sammen, vil nødig slippe å sende ut flere fakturaer med purringer osv.

 

T-skjortene leverers ikke ut før vi har registrert betaling, derfor er det lite lurt å vente i siste liten i denne sammenhengen.

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar
mener å ha hørt at det skal være gbit på alle bordsvitsjene i år? (mener han tg-sjefsduden sa det da han var på besøk på mess-tv for to uker siden),

da er vel hele gbit-rekka litt bortkastet?

veldig godt poeng... skulle likt å ha det bekreftet, men i såfall blir et for det sosiale sin skyld ;)

Lenke til kommentar
veldig godt poeng... skulle likt å ha det bekreftet, men i såfall blir et for det sosiale sin skyld ;)

da har dere i allefall nettverk så lenge dere har strøm, sånn i tilfelle bordsvitsjene eller noe annet ryker til :)

tenkte å ta med meg en 4 ports gbsvitsj jeg også, sånn just in case...

Lenke til kommentar
veldig godt poeng... skulle likt å ha det bekreftet, men i såfall blir et for det sosiale sin skyld ;)

da har dere i allefall nettverk så lenge dere har strøm, sånn i tilfelle bordsvitsjene eller noe annet ryker til :)

tenkte å ta med meg en 4 ports gbsvitsj jeg også, sånn just in case...

Da kan du sikkert koble deg til oss... tror vi har ledige porter

Lenke til kommentar

Slik det ser ut når leveres alle t-skjortene ut på TG når det åpner. Dette gjør at vi trykker frem til Mandag i påskeuken.

 

Når det gjelder Gbit på TG så blir det i beste fall snakk om gbit uplinker, ikke gbit switcher.

 

Så forskjellen vil være at de som er på HW-no gbit rekke har gbit mellom alle maskinene, mens de på tg-nettverket har gbit uplinker mot kant/core switchene, og ikke mellom portene på switchen.

Lenke til kommentar
Så forskjellen vil være at de som er på HW-no gbit rekke har gbit mellom alle maskinene, mens de på tg-nettverket har gbit uplinker mot kant/core switchene, og ikke mellom portene på switchen.

Så hvis det skjer noe med nettverket på TG så fungerer det likevel på HW-rekka? Og der har vi alltid garantert bra hastighet?

Lenke til kommentar
Så forskjellen vil være at de som er på HW-no gbit rekke har gbit mellom alle maskinene, mens de på tg-nettverket har gbit uplinker mot kant/core switchene, og ikke mellom portene på switchen.

Så hvis det skjer noe med nettverket på TG så fungerer det likevel på HW-rekka? Og der har vi alltid garantert bra hastighet?

For det første er vi vel bare 7-8 stk på gbit rekka, og vi vil jo kun ha god hastighet mellom hverandre. Switchen vår blir ikke koblet til resten av nettet

Lenke til kommentar
Når det gjelder Gbit på TG så blir det i beste fall snakk om gbit uplinker, ikke gbit switcher.

 

Så forskjellen vil være at de som er på HW-no gbit rekke har gbit mellom alle maskinene, mens de på tg-nettverket har gbit uplinker mot kant/core switchene, og ikke mellom portene på switchen.

Jeg går ut ifra at det er 48 porters switcher som blir satt opp, og da vil det jo være 3.8GB bandwith (eller 7.6 for begge veier) for lite mellom switchene for at alle på en switch skal kunne overføre like fort til alle på en annen switch, eller?

Lenke til kommentar

Jeg går ut ifra at det er 48 porters switcher som blir satt opp, og da vil det jo være 3.8GB bandwith (eller 7.6 for begge veier) for lite mellom switchene for at alle på en switch skal kunne overføre like fort til alle på en annen switch, eller?

Hva snakker du om nå?

 

Bandwidth har lite å gjøre med antall porter.

 

Alle 24 porterene jeg bruker nå har minimum 8,8Gbps, og 12,8 på de største.

 

Hvor får du tallene 3,8 og 7,6 fra?

 

Og det er sannsynligvis 24 portere de bruker.

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...