Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Skal du bruke begge billettane sjøl, wh1te, eller skal nokon andre ha nr2? Isåfall kan eg endre user på den, så slepp du spam. Kan ikke jeg endre user selv? Har jeg armbånd og det andre tullet også? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Eg er ikkje sikker, kan du? =P Armbånd har eg bestilt, ja. Eg kan prøve å sette opp 2 PTN-kort på deg og, så ser du om du kan endre det sjølv. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Noen som blir med å koble et gbit nettverk opp mot en ekstra switch? Hadde vært fett å hatt et Raskt nettverk med bare medlemmer av hw.no Har hørt at det kanskje skulle bli noen av de med mest warez som skulle tas av onkel-politi i år! Noen som har hørt noe om det eller? Bare tenkte på at siden vi som velger og sitte på hw.no rekka gjerne har litt mer pc-vett en mange av de andre på tg, så kan vi jo jhøre et kryptert waste-nettverk elns der oppe.. Slik at ikke de som logger trafikken kan se hva vi overfører. Waste kan kryptere helt opp til 5000bits kryptering, noe som er veldig sterk kryptering! Hadde dette vært noe? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 wh1te: hvis du skal bruke begge billettene selv (user på 2 billetter) vil du få spam fra ptn. For å ungå denne spamen går du bare inn åp profilen din og huker av for "big rigg". da slutter de å mase Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Noen som blir med å koble et gbit nettverk opp mot en ekstra switch? Hadde vært fett å hatt et Raskt nettverk med bare medlemmer av hw.no Jeg er med Men hvem har gigabit switch? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 lokal gb hadde vært knall... skulle kasnkej hatt to gb kort da... blir dyrt dette her Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 kan jeg melde meg ut av rekka? (bare spørr) Lenke til kommentar
Xell Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 vel som nevnt tidligere (uendelig mange ganger) er det ingen som faktisk er meldt på siden seater valget ikke er tilgjengelig på PTN enda. Så på en måte kan man si at du ikke kan melde deg av. For du er ikke meldt på Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Er det noen kabler som har hastighet på 1000mg/s? Jek kan sikkert kjøpe en gb. svitsj hvis ingen andre kan skaffe. EDIT: skrev bm/s :!: Endret 30. desember 2004 av danielsn Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Er det noen kabler som har hastighet på 1000mg/s? Jek kan sikkert kjøpe en gb. svitsj hvis ingen andre kan skaffe. EDIT: skrev bm/s :!: nettverkskabler som heter Car 5 e /cat 6 støtter 1gbit nettverk Men hvis man må kjøpe en gbit switch så blir det jo veldig dyrt, så jeg tenkte mer på om noen har en gbit-switch som duger fra før? Hadde jo vært artig med en high-speed dc-hub der hvor folk også kan game hvis nettverket går ned... edit: 2 leifer i siste setning Endret 30. desember 2004 av clvn Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jek kan sikkert kjøpe en gb. svitsj hvis ingen andre kan skaffe. Så du bare kjøper det da Det ville vel vært mer fair å spleise da vel. Regner med at det ikke burde være noe problem? PS: Som det kansje kommer fram så er jeg med på Gb-nettverk. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jek kan sikkert kjøpe en gb. svitsj hvis ingen andre kan skaffe. Så du bare kjøper det da Det ville vel vært mer fair å spleise da vel. Regner med at det ikke burde være noe problem? PS: Som det kansje kommer fram så er jeg med på Gb-nettverk. jepp, det er mer fair å spleise.. Men med tanke på at man ikke kan dele switchen etterpå, så blir jo det litt kjipt for alle de andre som har vært med og betalt.. Men hvis vi spleiser på denne switchen til 800,- så kan jo den som vil ha switchen betale 400, mens de andre som skal bruke switchen betale en 50-lapp elns? Greit forslag eller? Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jek kan sikkert kjøpe en gb. svitsj hvis ingen andre kan skaffe. Så du bare kjøper det da Det ville vel vært mer fair å spleise da vel. Regner med at det ikke burde være noe problem? PS: Som det kansje kommer fram så er jeg med på Gb-nettverk. jepp, det er mer fair å spleise.. Men med tanke på at man ikke kan dele switchen etterpå, så blir jo det litt kjipt for alle de andre som har vært med og betalt.. Men hvis vi spleiser på denne switchen til 800,- så kan jo den som vil ha switchen betale 400, mens de andre som skal bruke switchen betale en 50-lapp elns? Greit forslag eller? Greit for meg, jeg hakke swich og trenger en for å lage et mininetverk mellom alle dataene på romet mitt. Jeg kan ta ansvaret for å skaffe swichen, og så kan jeg få 50,- tilbake på tg. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 nå er det allerede noen som har snakket om å ha med switch (som kke er aktive på tråden her), så det er kanskje ikke så mye poeng å invistere i så mye bare for tg. Men for all del. dersom det er none som allikevel sakl ha seg en gb-switch kan de jo like godt kjøpe en før tg Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Og hvorfor behøver man en GB switch egentlig? må man ha med en egen switch eller lignende? setter ikke TG opp egene switcher da som vi kan bruke? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Det er klart de setter opp switcher. Her var det snakk om å lage et lite lokalt netverk. Noe som er veldig kjekt det første døgnet (+++) når hovednettet tradisjonelt er veldig ustabilt. Og Gb switch er selvsagt kjekt nå som flere og flere har Gb-lan i maskina. Det er forøvrig ikke lov sette opp med switch som en del av tg-nettet. Swtichen må eventuelt være helt seperert fra hovednettet. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Åja, da skjønner jeg, trodde det var snakk om at vi trengte egne switcher som vi måtte kjøpe selv for å få kobla oss opp på tg eller noe jeg Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Selvfølgelig kobler man ikke gbit-switchen på hovedswitchen på bordet.. Det blir da 2 nettverk på de som kobler seg på gbit-switchen. Fordelen med gbit er at man teoretisk skal kunne overført 125mb/s, mot 100mbit'ens 12,5mb/s Gbit-switchen = tung p2p-trafikk 100mbit-switchen(som står der fra før) = Kontakt med internett og resten av tg @danielsn: Ikke kjøp switch før det er avklart at det er nok som blir med på å betale. @Xell: Det blir da enda mer jobb på deg når du må passe på at de som har betalt for gbit-switch ikke sitter mer enn 5meter ifra der hvor man plasserer switchen. Håper dette går greit for deg, da wee, er på gbit-lista Endret 30. desember 2004 av clvn Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Oky. Send meg en pm, så noterer jeg ned hvem som blir med på gb-nettverket. Disse blir med på netverket: clvn CaZiO kennethdammyr Zoidman Botleneck Meg Brodern til CaZiO magubrothers Blir med hvis en trekker seg fra swichen Nå er det kun 0 ledige plasser på swichen! Endret 3. januar 2005 av danielsn Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) danielsn, du vet at du _ikke_ har lov til å koble den til TG-nettverket? Som xell sier, dere kan ta med switchen og styre selv, men den må være seperert fra TG-nettverket. Jeg og niXon^^ er muligens med. Jeg må bare få overtalt han først Edit: Med på rekka, ikke den switchen .. Edit: danielsn, jeg har ikke sendt deg PM, og jeg edita innlegget mitt før deg. Hvor har du fra at jeg og nixon skal være med? Endret 30. desember 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå