Gå til innhold

HW-rekke på The Gathering 05!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

og vi repeterer:

 

nå skal jeg ta det sakte, så kanskje noen flere får det med seg.

 

Dette er rekkefølgen ting skjer i;

 

1: man kjøper billett gjennom ptn. Dette har ingen gjort enda. er man heldig så har man kø posisjon nå og får lov til å kjøpe billett snart. Først når du har bestillt og betalt billetten kommer den opp under din bruker konto på ptn. Da har du kjøpt billett.

 

2: når man har en billett registrert kan man gå inn på denne på kontoen sin og se på infoen på denne billetten. Dette er viktig at man gjør fordi man må sette opp hvem som skal være bruker av billetten (deg selv, kammeraten din e.l.). dette er viktig for uten en registrert bruker på billetten kan ikke billetten brukes av noen. Selv ikke eier av billetten. Her skal man også ha et valg som heter "Seater". I fjor kom ikke dette valget opp med en gamg. dersom dette skjer i år også skla jeg ta en mail til PTn så fixer de det gjerne fort :) Når seater valget kommer opp velger du Xell som seater (forutsatt at du vil være med på rekka selvsagt).

 

3: når du (og eventuelt dine kammerater) har satt meg som seater sender du en mail til [email protected]. Ikke PM, ikke melding her i tråden. Grunne til at jeg vil ha alt på mail er at da får jeg samlet all infoen ett sted. Det blir mye etter hvert og det kan bli ganske kaotisk. Mailen må inneholde navnene slik de er registrert på PTN. Du vil ikke tro hvor mange billetter jeg fikk registrert inn i fjord som jeg måtte bruke masse tid på å finne ut av hvem egentlig var. Spesiellt hvsi man har ønske om å sitte ved siden av noen kammerater er dete viktig info.... alle billetter i "haugen" min som jeg ikke vet hvor hører hjemme havner på kanten.

 

4. Etter hvert som plasseringsønskene kommer inn prøver jeg å få denne kabalen til å gå opp. Det er ikke alltid like lett å tilfredstille alle og de "minst kravstore" får tilfredstillt sine ønsker først. jeg kommer til å poste "setekart" over hvordan plasseringene blir i forhold til hverandre under veis slik at man får oppklart eventuelle missforståelser.

 

5. selve seatingen. Forhåpentligvis har plasseringskabalen gått opp før selve seatingen starter. Så så når selve seatingen er gjort er forhåpentlig vis de fleste fornøyde. det går ofte ann å gjøre små endringer etter at jeg har plassert gruppa, men jeg ser helst at jeg slipper. Det går sågar ann for etterslengere å melde seg på så lenge vi hra ledige plasser rundt oss. men vær obs; det fylles fort ut.

 

Ble mye dette, men det var kommet så mange "noter meg og kammeraten min" meldinger nå, og da kan de for bli missforståelser om hvordan ting egentlig funker. Grunnen til at jeg ikke gidder å notere ned alle som sier "kult" nå er at erfaring tlisier at det er mange som faller fra. Gjør man ting i riktig rekkefølge blir det mye mindere informasjon å prossesere i ettertid ;)

 

Det er fortsatt ikke mulighet til å fullføre pt2. Hvis dere logger på kontoen deres på PTN og går inn på billett infoen ser der at på seater står det N/A (Not applicable), så dere har ikke mulighet til å sette denne. Jeg har sendt en forespørsel til PTN angående dette, men har ikke fått noe svar enda. Skal melde fra med en gang jeg får noe.

Lenke til kommentar
N/A (Not applicable)

 

Står ikke N/A for not avalible? :tease:

Kan sikkert oversettes til det i akkurat denne situasjonen, men i elektro/data brukes generelt "not applicable". Det er et element som er lagt til, men som ikke brukes til noe som helst på dette tidspunkt. Det brukes f.esk. på ben på IC'er som ikke er knyttet til noe internt, eller parameter i et program som som ikke brukes videre. Det er jo der, men brukes ikke til noe så det er ikke noe poeng å "påtrykke input". Så jeg står ved mitt; Not Applicable ;)

 

Har vi fått lov til å bruke hw.no i år? eller blir det fortsatt forum.hardware.no/#hw.no@undernet

 

Tenker du på logo og sånt? I fjor brukte vi jo hardware.no til tross for at det stort sett bare var #hw.no-folk med. Men referansen var jo til forum/irc. Føler liksom ikke at vi som gruppe har noen direkte tilknyning til hardware.no-netverket. Vi er jo stort sett primært forum-brukere, ikke hardware.no medarbeidere. Vet også at det flere som er med som ikke føler noen tilknyttning til hverken netverket eller forumet, men bare irc-miljøet (du vet sikkert hvem jeg snakker om), så jeg vet ikke hva jeg skal si til dette jeg. Er egentlig litt vanskelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Må kameraten som skal være med være registrert på partyticket?

 

Akkurat nå så forstår jeg absolutt ingenting av noenting i det hele tatt, men det går sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
ja, kammeraten din må være registrert på PTN for at du skal kunne sette han som bruker på en billett. Men det koster jo ikke noe. Det er bar efor han å gå inn på PTN og lage en ny bruker. Enkelt og greit.

Ok. Og når ting begynner å skje, er det da slik at man får dårlig tid?

Lenke til kommentar

det har pleid å være ca (drøyt) 1 mnd før TG. SÅ jeg regner med at selve seatinga starter tidligst tidlig februar eller noe. Men så var de jo tidlig ute med å starte billettsalget så man vet aldri. Håper uansett at de ikke drøyer alt for lenge med å legge til seater valget så jag har litt tid på meg å stokke plassene så flest mulig blir fornøyde.

Lenke til kommentar
Tenker du på logo og sånt? I fjor brukte vi jo hardware.no til tross for at det stort sett bare var #hw.no-folk med. Men referansen var jo til forum/irc. Føler liksom ikke at vi som gruppe har noen direkte tilknyning til hardware.no-netverket. Vi er jo stort sett primært forum-brukere, ikke hardware.no medarbeidere. Vet også at det flere som er med som ikke føler noen tilknyttning til hverken netverket eller forumet, men bare irc-miljøet (du vet sikkert hvem jeg snakker om), så jeg vet ikke hva jeg skal si til dette jeg. Er egentlig litt vanskelig.

Hva med å lage separerte t-skjorter?

 

Ide 1: Det står Hardware.no på t-skjorta for medarbeidere innenfor nettverket, #hw.no@undernet for de på undernet, forum.hardware.no for forum vankerne?

 

Ide 2: Forskjellige farger på t-skjortene f.eks hvitt for medarbeidere, sort for #hw.no@undernet, lyse/pastell blått for forum folka (siden bakgrunnen på hw.no-forumet er det :D)

 

Jeg kan sikkert ta ansvar for banner, om noen vet om noen steder som fikser dette... Tenkte vi kunne ha banner på hver "ende" av rekkene.

Endret av King_mephisto
Lenke til kommentar

Går sikekrt ann å dele opp med forskjellige tskjorter, men som nevnt flere ganger; i fjor var fi stort sett bare folk fra IRC, og jeg personlig gidder ikke å styre mye fram og tilbake med dette før jeg vet hva som blir gruperingen her. Er ikke sikkert jeg gidder å styre så veldig mye med det etter at jeg vet hva gruperingen er heller :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...