wwimport Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Ser at flere skriver at f.eks. MPX,Cyberphoto.se, PC max.no er web butikkene med de billigste kameraene. Dette er direkte bløff og vi er nødt til å ta til motmæle mot disse feilaktige påstandene. For hvert produkt vi selger, så bruker vi prisguiden.no og kelkoo.no som referanser. Hittil er vi blant de billigste! Sammenlign gjerne vår pris på Fuji Finepix 6900 Zoom, Sony DCS F707 så vil sammenligningen vise at vi ligger flere tusen kroner under de såkalte "billigste" både i Norge og I Sverige. Vi har også en del andre digitale kamera som ligger under minsteprisene som det er henvist til på prisguiden.no og kelkoo.no Vi har allerede levert masse produkter både til firmaer og private. Vi kan derfor fremlegge gode referanser på vår leveringsdyktighet og service, selv om vi var uheldige første gang vi prøvde oss. Vi har kommet for å bli og vi skal love en beinhard konkurranse på det digitale markedet, også når det gjelder digitale filmkamera som vi snart har tilgang på. Mvh WORLD WIDE IMPORT Ansgar Røkke http://www.wwimport.no Lenke til kommentar
gardlm Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Det er mulig dere er billigst på pris, men det er flere ting man tenker på når man kjøper digitalt fotokamera. Da tenker jeg på ting som service, garanti, reparasjoner og sånt. Hvis noen har erfaringer med f.eks. returer eller reklamasjoner hos WWI, så legg de ut i forumet - for hvis den siden av saken også er bra, så er det jo ingen tvil om at WWI er noe å legge merke til, og noe mange vil komme til å bestille kameraer hos. Men allikevel ser jeg grunn til å være skeptisk. Ansgar Røkke - hvem er du? Kanskje WWI er en schizofren bevegelse. I følge brønnøysundsregisteret er WWI et enkeltmannsforetak registrert på en Olav Pedersen. Jeg trodde enkeltmannsforetak skulle være enkeltmannsforetak. Men dette vet kanskje juristen Wirak, som har fått kritikk for å være slem mot WWI i denne saken. Men det er nå så. Det jeg egentlig lurer mer på, er om salg av digitalkameraer over internett kommer inn under kategorien "Bearbeiding av metaller på kontraktbasis", som er den kategorien dere hører til i Brønnøysundsregisteret. I tidligere debatter har dere stilt dere overraskende til at det har vært skepsis til WWI. Den overraskingen bør dere kanskje dempe litt, særlig etter den uheldige starten deres da det ikke ble noen kameraer. Men for all del - overrask meg og andre positivt, og dere vil få kunder. Lenke til kommentar
gardlm Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Det er mulig dere er billigst på pris, men det er flere ting man tenker på når man kjøper digitalt fotokamera. Da tenker jeg på ting som service, garanti, reparasjoner og sånt. Hvis noen har erfaringer med f.eks. returer eller reklamasjoner hos WWI, så legg de ut i forumet - for hvis den siden av saken også er bra, så er det jo ingen tvil om at WWI er noe å legge merke til, og noe mange vil komme til å bestille kameraer hos. Men allikevel ser jeg grunn til å være skeptisk. Ansgar Røkke - hvem er du? Kanskje WWI er en schizofren bevegelse. I følge brønnøysundsregisteret er WWI et enkeltmannsforetak registrert på en Olav Pedersen. Jeg trodde enkeltmannsforetak skulle være enkeltmannsforetak. Men dette vet kanskje juristen Wirak, som har fått kritikk for å være slem mot WWI i denne saken. Men det er nå så. Det jeg egentlig lurer mer på, er om salg av digitalkameraer over internett kommer inn under kategorien "Bearbeiding av metaller på kontraktbasis", som er den kategorien dere hører til i Brønnøysundsregisteret. I tidligere debatter har dere stilt dere overraskende til at det har vært skepsis til WWI. Den overraskingen bør dere kanskje dempe litt, særlig etter den uheldige starten deres da det ikke ble noen kameraer. Men for all del - overrask meg og andre positivt, og dere vil få kunder. Lenke til kommentar
wwimport Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 Quote: Den 2002-06-01 21:08, gardlm skrev:Det er mulig dere er billigst på pris, men det er flere ting man tenker på når man kjøper digitalt fotokamera. Da tenker jeg på ting som service, garanti, reparasjoner og sånt. Hvis noen har erfaringer med f.eks. returer eller reklamasjoner hos WWI, så legg de ut i forumet - for hvis den siden av saken også er bra, så er det jo ingen tvil om at WWI er noe å legge merke til, og noe mange vil komme til å bestille kameraer hos. Svar:Vi gir 1 års garanti, 2 års reklamasjon og vi vedlegger hver faktura et angrefrist skjema utgitt av Barne og Familiedepartementet. Ellers kan jeg henvise til vår web butikk der det er lagt linker direkte til kjøpsloven slik at kunden selv kan undersøke sine rettigheter.*******Men allikevel ser jeg grunn til å være skeptisk. Ansgar Røkke - hvem er du? Kanskje WWI er en schizofren bevegelse. I følge brønnøysundsregisteret er WWI et enkeltmannsforetak registrert på en Olav Pedersen. Jeg trodde enkeltmannsforetak skulle være enkeltmannsforetak. Men dette vet kanskje juristen Wirak, som har fått kritikk for å være slem mot WWI i denne saken. Men det er nå så. Det jeg egentlig lurer mer på, er om salg av digitalkameraer over internett kommer inn under kategorien "Bearbeiding av metaller på kontraktbasis", som er den kategorien dere hører til i Brønnøysundsregisteret. Svar:Jeg har fortalt det før og gjentar det igjen : Olav Pedersen (dagl. leder) byttet firmanavn til WORLD WIDE IMPORT og til kategorien : "import av forskjellige varer/produkter for direkte salg til sluttbruker og salg til detaljister" Dette ble registrert 26.01.2002. At det er et Enkelmannsforetak trenger ikke å bety at kun en person driver firmaet. Vi har heller ikke påstått at noen har hvert "slemme" mot oss, men vi følte det urettferdig å bli uthengt som svindlere som prøvde å fralure folks penger! Ingen ble fralurt penger fra oss den gangen (før jul 2001). De som hadde forskuddsbetalt fikk igjen sine penger. Hvis det er tvil om dette, så kan sikkert de som fikk igjen sine penger fra oss bevitne dette. Vi har også kvitteringer som viser dette. Når det gjelder min person, så er jeg ansvarlig for markedsføring og import av produktene vi selger, da jeg har erfaring innen internasjonal import og eksport. Sjekk gjerne ut mine opplysninger som f.eks. telefon at disse står på mitt navn og min adresse, etc, etc.*******I tidligere debatter har dere stilt dere overraskende til at det har vært skepsis til WWI. Den overraskingen bør dere kanskje dempe litt, særlig etter den uheldige starten deres da det ikke ble noen kameraer. Men for all del - overrask meg og andre positivt, og dere vil få kunder. Svar:Jeg er ikke -og har ikke sagt at jeg er overrasket over skepsisen mot oss, spesielt ikke etter at vi nærmest ble forhåndsdømt som svindlere. Derimot sendte jeg alle kunder som hadde bestilt produkter et brev der jeg sa at jeg ville forstå en skepsis mot oss etter situasjonen som hadde oppstått.Som nevnt, vi har allerede levert produkter og vi har fornøyde kunder, både firmaer og private. Vi kan skaffe referanser som beviser det vi sier. BTW: vi har kunder og har ingen problemer med å skaffe kunder, takket være våre priser og service. Grunnen til at jeg sendte inn innlegg her, var at det ble hevdet at visse web butikker var billigst på digitale kamera, noe som var og er en feilaktig påstand.MvhAnsgar RøkkeWWIMPORT****** [ Denne Melding var redigert av: wwimport på 2002-06-01 22:02 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Quote: Den 2002-06-01 21:59, wwimport skrev:Vi gir 1 års garanti, 2 års reklamasjon Dere gir 1 års garanti, kjøpsloven gir oss 5 års reklamasjon på kameraer ettersom de er ment til å vare betydelig lengre enn 2 år Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Quote: Den 2002-06-01 20:40, wwimport skrev:Ser at flere skriver at f.eks. MPX,Cyberphoto.se, PC max.no er web butikkene med de billigste kameraene. Dette er direkte bløff og vi er nødt til å ta til motmæle mot disse feilaktige påstandene Uff, jeg vet ikke helt, men dette innlegget deres her får meg ikke til å se på wwimport som et seriøst firma. Det virker rett og slett uproffesjonelt. Jeg vil ikke forklare hvorfor det er uproffejsonelt da jeg faktisk beregner at dere skjønner det selv. Bare det å bruke 3 utropstegn i overskriften sier en del imho. [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-06-01 22:17 ] Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 utvalget var heller lite også... Ser ut som et firma som kan forsvinne over natta, og da sitter man der med skjegget i postkassa når noe går galt! Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Bare for å "rydde litt" i noen begreper: "Enkeltmannsforetak" betyr egentlig ikke annet enn at en enkelt person står ansvarlig for driften. Det kan godt være flere ansatte. Hvilken næringskode man sorterer under er en formalitet for å være registrert i foretaksregisteret. Riktig nok skal det meldes endring i forbindelse med endring av næringsdrift, men dette kan bli litt intrikat. Jeg driver selv fire forskjellige firma registrert på mitt eget navn, men de markedsføres under andre navn igjen (ganske komplekst, men sånn er systemet) og da blir det litt vrient å vite hvilken næringskode man hører inn under. Nåvel, nok om det. Dette innlegget fra wwimport lukter ellers litt av egenreklame så det er vel bare et tidsspørmål før tråden stenges :smile: Hvor er SirHartge? Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Har hørt at også SirHartge sover av og til. Men ikke alle som bestilte fikk beskjed via brev eller mail. Jeg (Mats Alver) bestilte to kamraer og fikk aldri noen beskjed fra dere om at dere ikke kunne levere. Etter mange mnd fikk jeg litt reklame (også kalt spam når det er uønsket) på jobb pc`en som bestillingen var sendt fra, så dere får unnskylde med om jeg hopper på tilbudene deres en gang til. Mvh Mats Alver Lenke til kommentar
sealt Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Skulle mer enn gjerne handlet hos WWI hvis de hadde det jeg er ute etter. De såkalt seriøse større firmaene er minst like dårlige som de små. Hvis man er ute etter et billig kamera så kjøper man der det er billigst somregel. Mange driter i garanti etc bare det er bilig nok. Fabrikkgaranti gjelder uansett hvor varen er kjøpt enten det er i norge eller uggabugga land. Saken er enkel og grei hvis et kamera er billigst hos WWI så SKAL det stå i prisguiden hvis ikke er den null niks verdt. Der er fritt valg hvor du vil handle,hvis den som driver prisguiden ikke forteller hvor det er billigst er det HAN som er useriøs.Hvis det viser seg at det er no tull med den som er billigst så bør det heller stå i en undertext. Lenke til kommentar
wwimport Skrevet 9. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2002 Den 2002-06-08 15:57, sealt skrev: Skulle mer enn gjerne handlet hos WWI hvis de hadde det jeg er ute etter. Finner du ikke produktet du er ute etter, så er det bare å spørre! Vi har tilgang på de fleste digitale film og fotoprodukter! [ Denne Melding var redigert av: wwimport på 2002-06-09 02:39 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå