Strong Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Har akkurat bestilt Corsair XMS3200XL DDR-DIMM 512MB PC3200 minne sammen med et MSI K8N NEO2 Platinum-54G - S939 og en AMD 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939.. Har også bestilt en Zalman CNPS7000B-Cu kjøler for CPU'en.... Så, dette minnet jeg har bestilt, vil det kunne overklokkes bra ?? Har skjønt at minnebrikker som har tallene (timings) 2-2-2-5 er bra, men må ærlig innrømme at jeg ikke har peilig på hva det står for Kan noen gi meg en fin link eller evt prøve å forklare meg dette ?? Veldig takknemlig for svar Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Brikkene vil nok klokkes bra de om de får litt spenning (Volt) 2-2-2-5 er altså timingsene til minnet. Den tiden minnet bruker på å kommunisere med de andre komponentene (Hovedsakelig Prosessor og hovedkort.) Avansert forklaring: 2= Cas Latency 2= RAS to CAS delay 2= RAS Precharge 5= Cycle time (Tras) Lenke til kommentar
Strong Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Avansert forklaring: 2= Cas Latency 2= RAS to CAS delay 2= RAS Precharge 5= Cycle time (Tras) Takker Deuce... Jeg har sett den derre avanserte forklaringen før, men den sa meg ikke så veldig mye Hva betyr egentlig Cas Latency, RAS, cycle time osv ??? Ser mange som forandre disse tallene, så hvis jeg evt skal prøve å overklokke så burde jeg vel vite sånn ca hva dette betyr Igjen, takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå