Gå til innhold

gameport -> usb plugg ?


Anbefalte innlegg

Jeg fant mine gamle Freespace 2 CDer her forleden dag og tenkte at det var tid for en nostalgi-trip

Etter å ha spilt et par times tid med tastaturet (ganske keitete måte å styre på) kom jeg på at jeg har jo en ganske bra joystick, men til min store forskrekkelse fant jeg ut at jeg ikke har noen porter hvor den kan stå, såkalt "gameport" eller midi port som det heter i følge han jeg spurte på datakjeden.no :)

Finnes det en plugg som mekker gameport til usb ? Datakjeden's eneste alternativ var å kjøpe et lydkort med gameport og plugge joysticken inn der, men det er uaktuelt å ha et helt eget kort for dette. Fant ingenting på komplett.no men vet i grunnen ikke hva jeg skal søke på heller, så det kan jo tenkes at de har en slik plugg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du integrert lydkort ? fodi det er ved lydkortet dene porten sitter. På mitt audigy sitter det på en egen braket som man kan velge og ha på.

Har integrert lydkort, uten denne porten og har også et audigy2 lydkort uten denne porten (eneste som er på audigy er firewire)

Lenke til kommentar
Sikker på at du ikke har en kontakt på hovedkortet med game/midi som gjør det mulig å hekte på en brakett bak? I så fall fulgte det nok med hovedkortet en slik brakett.

 

Eller så får du jo overganger fra usb til gameport også f.eks

skjønner ikke helt hva du mener her, mener du at en av funksjonene bak på hovedkortet kanskje kan byttes ut med en annen port ? eller mener du at det kanskje følger med en slik overgangsport med hk ? (det har jeg faktisk ikke sjekka)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...