LordAndy Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Akkurat hvordan du starter et program minimert vil vel avhengige av det spesifikke programmet. En del programmer har forskjellige parametere du kan legge til for å f.eks starte dem minimert. Er det noe slikt du er på jakt etter ? Lenke til kommentar
oaeide Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 (endret) nei....tenkte på /min kommandoen eller noe slikt.....men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal bruke den.. Endret 1. april 2005 av oaeide Lenke til kommentar
oaeide Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 (endret) hmmm....funka ikke. slik er koden min nå: @echo off Cd\ sleep.exe 10 cd Programmfiler cd MSN messenger start /min msnmsngr.exe exit det står at den ikke finner "msnmsngr.exe" har teste uten .exe også..får opp det samme...hva er galt? Endret 3. april 2005 av oaeide Lenke til kommentar
Paull Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Bytt ut msnmsngr.exe med msnmsgr.exe, så skal du se det virker (en n for mye i originalen) Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Tror du egentlig ikke trenger "start /min". /min switchen har forøvrig kun innvirkning på det nye shell-vinduet som blir laget. For å starte Messenger i minimiert tilstand trykker du vekk "Open Messenger window when Messenger starts" under "Options -> General" (jeg bruker engelsk v7.0 beta, men tilsvarende er tilgjengelig i eldre norske versjoner). Dette bør fungere: @echo off sleep 10 %SystemDrive% : cd %ProgramFiles%\MSN Messenger msnmsgr.exe Eventuelt skriv "start " før "msnmsgr.exe" og "exit" til slutt hvis du skulle få problemer. Jeg kjører selv et batch-script under oppstart, men trenger ikke "exit" til slutt. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 MSN er ikke standard element i Windows så du må skrive hele addressen. f.eks C:\programfiler\msn\msnmsngr.exe Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hvis du ser en linje opp så står det "cd %ProgramFiles%\MSN Messenger". CD står som kjent for "change directory"... Hvis du bruker %ProgramFiles% har du dessuten kode som virker på alle systemer så sant MSN Messenger er installert med standardinnstillinger. sleep er forøvrig heller ikke "standardelement i Windows" som du kaller det, men jeg går ut i fra den ligger i en katalog som %PATH% peker til. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 gå i CMD og skriv set da får du op listen over strings f.eks start %USERPROFILE% vil starte dokument mappen til den brukeren som er pålogget (winXP) Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hva i alle dager har dette med saken å gjøre?? Hvorfor skal du plutselig liste opp alle environment-variablene? Hva skal du gjøre i brukerprofilen din? Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Vet da vel ikke hvor mye han kan fra før jeg. Prøver bare å vise han noen av "snarveiene" så han slipper å skrive c:\........\......\-.....EXE Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) men nå lurer jeg på en ting! Jeg har Ad-Aware med "Ad-Watch".. Når jeg starter maskinen så starter Ad-Watch seg i et vindu. Jeg vil at den skal starte og så minimisere seg i systemtrayet.. Har prøvd å lage en fil men det funket ikke: @echo offcd\ cd Programfiler cd Norman cd Norman Ad-Aware SE Professional start /min Ad-Watch.exe exit For nå legger den bare seg minimisert og IKKE i systemtrayet... Kunne også tenkte meg at den ventet med å legge seg i sys tray, kanskje vente 5 sek eller no ? mvh Stian Endret 26. mai 2005 av Conan_Warrior Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Skal du ha den i systray så må du vel ha en ?syntax? som gjør det start adaware.exe -hide eller noe sånt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå