CTH-DK Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg skal til at købe et Nikon coolpix 3700. Jeg har hørt det tager fine videoklip, og vil derfor gerne have muligheden for at redigere lidt i dem med pinnacle studio 9. Da det er blevet meget billigt i Danmark, vil jeg gerne bruge de penge. Men skal man have en firewire tilsluttet for at kunne redigere digitalt video, eller kan man godt redigere de klip man har på PC'en? MVH Casper Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Du kan helt fint redigere film som du har liggende på pc'en. Du må ikke ha en firewire tilkoblet. Men hvis du derimot skal overføre filmen fra Kamearet til pc'en, trenger du firewire eller usb2 kabel. Jeg mener usb2 kabler holder til vanlige fotoapperater ved overføring av film...? Lykke til Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg tror ikke kameraet ditt har firewire. Videoklipp overføres via USB-kabel. Firewire er nødvendig hvis du skal overføre video fra DV-kamera. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 En kortleser for bildebrikker er også grei å bruke til overføring av bilder og video fra kamera til PC. Lenke til kommentar
CTH-DK Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg takker alle for deres besvarelser, det var lige de svar jeg havde brug for. MVH Casper P.S Dette er for resten et rigtig godt forum. til webamster! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå