Gone Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Ok, fant akkurat ut at alle .exe filer åpner seg i notepad, finner ikke ut hva problemet er. Noen som vet råd? Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Når du åpner en ukjent fil i windows XP spør windows om du vil gi det et prog og starte i hvis ikke windows kjenner filtypen. Kanskje du\ windows har fått satt alle .exe filer til og åpnes i notepad? Opplevde selv at jeg satte alle .jpg filene mine til og åpne i notepad en gang.. husker desverre ikke hvordan jeg fikk dem til og åpnes i paint igjen.. Mvh Hans Georg Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 hold inne shift, høgreklikk på ei exe fil, velg "åpne i" og velg så rett program....... Lenke til kommentar
Gone Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) dubbel. Endret 6. desember 2004 av Gone Lenke til kommentar
RogerA Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hei.. Du har ganske sikker fått virus. Får du koblet deg til internet? Lenke til kommentar
Gone Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Ja, jeg sitter jo her, ikke sant? ################# Ingen som vet? Endret 7. desember 2004 av Gone Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 prøvd å tatt en tilbakestilling av XP eller? (går utifra at det er det du kjører) har du Antivirusprogram, Brannmur og spyware program liggende. f. eks Norton Internet Security, Ad-aware SE og Spybot 1.3 er det et annet ikon på exe filene dine nå enn de var før, siden at de åpnes i Notepad? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) dette kan fikses i registry (regedit) start regedit (start>kjør regedit) gå på HKEY_CLASSES_ROOT > .exe sjekk at dette er der: name:*********type:*****data (default)******* REG_SZ**exefile ZAMailSafeExt***REG_SZ * zl9 hvis noe er anderledes så må du endre det til slik det er over... ikke se på de *, måtte ha dem der fordi forumet ikke godtar 2 mellomrom etterhverandre Endret 7. desember 2004 av aklla Lenke til kommentar
Gone Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) får ikke kjørt regedit, kommer opp i notepad Ok, nå kom jeg meg inn i registry via cmd, men det funker ikke. Det kan vel ha noe med at jeg har norsk xp? Endret 7. desember 2004 av Gone Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Går det an å H.klikk på exe fil og velge "open"? Sp+ Lenke til kommentar
asware Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Hos meg står det noe annet der i registeret: Name*********Type********Data (Default)******Reg_SZ******exefile Content Type**Reg_SZ******application/x-msdownload Vet ikke om det har noe å si Måtte forresten le noe sinnsykt når jeg leste denne tråden... Var fantastisk bra da du skrev at du ikke kom inn i regedit fordi det startet i Notepad... Hehe... Jeg ler... Endret 7. desember 2004 av asware Lenke til kommentar
Gone Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Får åpnet dem om jeg høyreklikker og trykker "Kjør som..." Lenke til kommentar
akh Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) se her for fiks. (edit: last ned reg-fila, dobbelklikk den og du har fikset problemet) Endret 7. desember 2004 av akh Lenke til kommentar
Gone Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Problem løst, fikset det i mappealternativer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå