Gå til innhold

Nye minnebrikker til Shuttle

Slartibartfast

Anbefalte innlegg

Har bestillt disse minnebrikkene:

Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3500 433MHz ULD CL2 5ns

link til psdata

Er dette bra brikker? Skal bruke de i min shuttle SN85G4V2, som bare støtter PC3200, men det skulel vel gå bare de kjører på 400mhz i stedet for 433? Hadde tidligere en Kingston PC3200 CL3 1GB brikke, men solgte den til en kamerat... Burde jeg merke forskjell?

*håpe håpe håpe*

Edit: Bestillte også en WD Raptor 37GB harddisk.. enne burde vel garantert gi en liten forbedring(?)..

Endret av Slartibartfast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har bestillt disse minnebrikkene:

Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3500 433MHz ULD CL2 5ns

link til psdata

Er dette bra brikker? Skal bruke de i min shuttle SN85G4V2, som bare støtter PC3200, men det skulel vel gå bare de kjører på 400mhz i stedet for 433? Hadde tidligere en Kingston PC3200 CL3 1GB brikke, men solgte den til en kamerat... Burde jeg merke forskjell?

*håpe håpe håpe*

Edit: Bestillte også en WD Raptor 37GB harddisk.. enne burde vel garantert gi en liten forbedring(?)..

Det du har bestilt er topp brikker det, Geil er kvalitet og stabilitet.

Rammen klokkes automatisk tilbake om CPUen kjører på en FSB av 200. Altså kan du bruke de uten problem.

Du merker ingen vesentlig forskjell, men du har jo litt mer å gå om du finner ut at du skal overklokke da (Noe som kanskje ikke er så vesentlig i en shuttle)

WD raptor spørsmålet: En 10000 rpm disk vil alltid gi ett lite løft i ytelse fra en 7200rpm disk ja. Så her vil du nok merke forskjell, spesielt i oppstarten.

Lykke til! ;)

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

Var vel noe slikt jeg tenkte, men ble litt for nervøs på de minnebrikkene;)

Raptoren er for å prøve å få litt mer ytelse enn vanlig... Hadde sata raid tidligere, men det er ikke plass til flere disker i shuttle'n... Om jeg mot formodning skulle finne på å modde den (prøve å forminske minnekortleseren) blir det en raptor disk i tillegg.. :D

Merker jeg ingen forskjell? Ikke engang i 3d Marks? Er vel bedre timing på de nye brikkene(?) CL2 vs CL3?

Lenge siden sist jeg tenkte ytelse.... hehe...

Overklokking:

Ingen planer om det med shuttle'n, men jeg har en pc til med samme prosessor (Athlon 64 3000+) og ett Asus K8V SE DELUXE og Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB (kit med 2x 512) så jeg bytter vel bare brikkene om det blir aktuelt.. for se hvordan det går med ledig tid til forsking :whistle:

Endret av Slartibartfast
Lenke til kommentar
Merker jeg ingen forskjell? Ikke engang i 3d Marks? Er vel bedre timing på de nye brikkene(?) CL2 vs CL3?

Lenge siden sist jeg tenkte ytelse.... hehe...

I 3dmarks vi du merke litt forskjell ja, ikke noen stor , men en liten beydelig forskjell på CL3 og CL2. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...