Gå til innhold

Skikkelig floppy-erstatter !!

Anbefalte innlegg

Jeg hater de forbannede disettene!

Dette er jeg på utkikk etter:

Å kjøre bootable CD med imaget av en diskett.

Men det er to problemer:

Problem1: Ofte må oppstartdisketter skrive til disketten under oppstart, og da vil ikke vanlige CD'er funke. Løsning1: Man må ha CD-brenner og CDRW

Løsning2: CD'en oppretter av ramdisk, overfører diskettimaget dit, og starter opp derfra.

Problem2: En CD tar ca 650-700MB. Og jeg har en haug med disketter jeg vil ha inn på CD'en. (W95,W98,WMe,W2k,WXP,WNT startdisketter, Partitionmagic startdisketter, div. Linux-disketter, BiosOppdeteringer etc.) Fins det en mulighet for å legge inn flere diskett-imager og velge mellom de under oppstart? En slags boot-manager for CD'er.

CDRW er også viktig fordi jeg vil ha muligheten til å legge inn flere diskett-imager etter hvert. Finnes det noe slikt?(CD-bootmanager) Hvis ikke, er det noen som kan og har lyst til å lage det? Du blir sikkert "rik" hvis du selger det.

Når kan jeg endelig kaste diskettstasjonen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, ikke så dyrt i grunn. Men skulle gjerne ha noe jeg kan bruke på uansett pc (uten å drasse med meg en LS120 eller zip)

Også vil jeg jo ha alle start"diskettene" på EN CD også. Er jeg kravstor? Noen som vet om noen triks man kan bruke for å få dette til??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...