Gå til innhold

Problemer med installasjon fra CD-ROM

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte en DVD-Brenner på lørdag, og har satt den inn i dag. Problemet er at jeg ikke får installert programvaren som fulgte med. Kommer til samme fil hver gang før jeg får opp denne meldingen:

Error: 1335. The cabinet file 'InstantCDDVD1.cab' required for the installation is corrupt and cannot be used. This could indicate a network error, an error reading from the CD-ROM, or a problem with this package.

Har fått opp en lignenden feilmelding med en brent cd på denne pcen før, men da kom den samme meldingen på flere andre pcer også, men der gikk det etterhvert men fikk det aldri til på denne pcen. Noen som har vet hva som kan være galt? Går forresten fint å installere programmet som fulgte med brenneren på en annen pc fra den samme cden.

Pcen:

Aopen AK77-333

AMD XP 2000+

512 MB ram

WD 40GB + IBM 60 GB

Sony DDU220E DVD-ROM

Samsung TSSTcorp TS-H552B DVD+RW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det samme på begge to ja. Skjønner ikke hva det kan være. Nå etter at jeg satte i DVD-RWen har harddisk lampen begynt å lyse hele tiden etter at pcen har startet opp, men slukker etter at jeg har satt i en cd. Men bryr meg ikke så veldig mye om det nå. Ikke oppgradert firmware.

Endret av trondbue
Lenke til kommentar

Kople av dvd rommen og bruk kun den "nye" dvdrw .

Oppdater til siste bios på hovedkortet for atapi enhets kompabilitet.

Påse at skikkelig kabel brukes også , og riktig master/slave strapping

og kabel kopling .

Ett device til (aka økt signallering) på en dårlig kabel kan få det til å fuske.

En ting til er at 5v/12v fra powersupplyen kan være tippet over med den nye enheten.

Det høres jo unektelig ut som ditt hovedkorts ide kontrollere fusker nå.

Lenke til kommentar

Godt mulig det er deen som fusker. Oppdaterte akkurat BIOSen på hovedkortet til versjon 1.19, men hjalp ingen ting. Har prøvd å bytte IDE kabel og å dra ut den andre DVD-ROMen, men HD lampa lyser fremdels til jeg setter inn cden i DVD-Brenneren. Dette problemet som jeg også hadde med å installere fra cd-romene hadde jeg før jeg fikk den brenneren også, så vet ikke om dette kan være på grunn av det samme? Fikk installert softwaren fra cden som fulgte med brenneren ved å installere fra en cd-rom over nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...