Sovehue Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 vurderer sterkt å skaffe meg en rimelig 17" LCD til å koble til min Acer laptop. Men denne har kun et skjermkort som takler oppløsning i 1024x768. Synes jeg har lest at bildekvaliteten blir dårlig når man ikke bruker høyeste oppløsning på en LCD skjerm, altså 1280 x 1024 når det gjelder 17" LCD i det pris segmentet jeg vurderer. Stemmer dette? Hvis ikke dette er et problem...noen som har noen anbefalinger? Har lest LCD testen her på HW. Vurderer enten Hyundai ImageQuest L70S+ til 2400kr. (PSData) eller Eizo FlexScan L550 til 600 kr. mer. Er det verdt å bruke mer enn 2400 kr? Jeg spiller aldri men bruker PC'en til programmering, mail/dokument skriving, samt internet. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Mest sannsynlig så takler den høyere oppløsning på en ekstern skjerm. Lenke til kommentar
Sovehue Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Mest sannsynlig så takler den høyere oppløsning på en ekstern skjerm. Prøvde nå og det fungerte, men kun i 16bit farger ikke 32 bit. Vil heller kjøre 1024x768 (32 bit). Men tilbake til spørsmålet - har dette noen betydning, altså ikke kjøre full oppløsning på LCD skjermen?? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Du vil få et mer grøtet bilde, det er alt. Pixlene blir tross alt ikke jevnt fordelt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 I tillegg til et uskarpt bilde vil du få feil geometrisk bildeforhold - skjermen er 5:4, mens bildet vil være 4:3 Lenke til kommentar
radivx Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Laptopper pleier å kunne kjøre ekstra på eksterne skjermer. Om du ikke skal spille bør det gå helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå