sheol_666 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Noen som vet om en god og oversiktlig step-by-step guide for overklokking av CPU! Har en Amd Athlon Xp.. Er rimelig blank på dette område så.. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Vis du gir oss litt info om annen hardwear du har så kan vi hjelpe deg... Minne og HK osv.. Lenke til kommentar
sheol_666 Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Jepp, det skal du få! Har et MSI K7N2 Delta hovedkort og 1gb minne.. Håper du kan hjelpe med.. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hmm Har du PC3200 minne? Men... For å klokke går du ikke i BIOS. Der kommer du inn ved å trykke på "del" eller "ins" elns... Det står i manualen din til hovedkortet Så vis du leiter litt det finner du CPU speed elns.. Jeg vet ikke hva det blir kallt på MSI sine HK, men f.eks. CPU freqency, softmenu... Fellesbetegnelsen for dette er FSB. Den stiller du opp fem og fem hakk cirka... I mellomtida tester du om det er stabilt i PRIME95... Hvilken CPU har du? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 The K7N2 Delta-ILSR is not a completely jumperless motherboard, which is typically a downside, but in the case of the K7N2, we'll make an exception. Between the audio outputs and the Northbridge were two green jumpers, one of which was for setting the CPU FSB too either 100MHz (open) or 133/166MHz (closed). The other was a FSB Mode Jumper which comes in very handy during overclocking. Etter et raskt søk på google, så fant jeg ut at HK'et ditt var jumperstyrt... Du kan lese resten her Lenke til kommentar
sheol_666 Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Okei! Ja, jeg har pc3200 på rammen! Men hva gjør jeg nå for å klokke opp CPU'en liksom? Kan jeg stille inn i bios eller? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Okei! Ja, jeg har pc3200 på rammen! Men hva gjør jeg nå for å klokke opp CPU'en liksom? Kan jeg stille inn i bios eller? Etter det jeg forstod av den testen så stiller du på en jumper, så stiller FSB seg til 200... Men jeg er ikke så stø på engelsken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå