tolsen Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hei! Har et ATI 9600 XT skjermkort som hittil har fungert bra. Byttet forleden både hovedkort og cpu. (til socket 939) Måtte da selvfølgelig installere win XP (og sp2) på nytt. Installert også de nyeste driverne fra ATI (6.14.10.6490). Men etter dette vil ikke spillene mine fungere. Som i NFS:U 2 f.eks: Når jeg får i gang spillet henger alt seg og jeg får en "vpu recover" feilmelding. Og dette er ikke p.g.a varmgang i kortet.. Leste på diverse fora og tingen skulle være å disable både "vpu recover" og "fast write". Det har jeg nå gjort, men likevel henger maskina seg. Gjerne så ille at jeg må bruke svenskeknappen for å få den i gang igjen.. Det er vel ikke skjermkortet mitt som har tatt kvelden?? Er det noen som har hatt tilsvarende problem eller som har kunnskap om denne typen feil vil jeg gjerne høre deres synspunkter ;-) Thanks! Lenke til kommentar
AmbassadorNOR Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hei! Har et ATI 9600 XT skjermkort som hittil har fungert bra. Byttet forleden både hovedkort og cpu. (til socket 939) Måtte da selvfølgelig installere win XP (og sp2) på nytt. Installert også de nyeste driverne fra ATI (6.14.10.6490). Men etter dette vil ikke spillene mine fungere. Som i NFS:U 2 f.eks: Når jeg får i gang spillet henger alt seg og jeg får en "vpu recover" feilmelding. Og dette er ikke p.g.a varmgang i kortet.. Leste på diverse fora og tingen skulle være å disable både "vpu recover" og "fast write". Det har jeg nå gjort, men likevel henger maskina seg. Gjerne så ille at jeg må bruke svenskeknappen for å få den i gang igjen.. Det er vel ikke skjermkortet mitt som har tatt kvelden?? Er det noen som har hatt tilsvarende problem eller som har kunnskap om denne typen feil vil jeg gjerne høre deres synspunkter ;-) Thanks! Jeg sliter selv på NFS: U2 med mitt Geforce 5900 Ultra, men jeg har verre problemer Hvor disabler man "vpu recover" og "fast write"? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 I bios - fastwrite Har du høy varme generelt i pcen din ? cpu -gpu ?, prøv å lukk opp kabinettet ditt, evnt sjekk om alle vifter går som de skall, blir det for varmt kan du fort få artifacts, så det lønner seg å være tidlig ute. Lenke til kommentar
tolsen Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Nei har ikke høy varme i kabinettet.. Bildet henger seg også hvis jeg starter spillet med en gang jeg har startet opp, før cpu og gpu rekker å bli årntli varme. Så det virker ikke som om temperaturen har noen innvirkning. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Temp i skjermkortet stiger fort veldig fort-men om du har hatt dette problemet lenge og det haddet vært varmen, så haddet du nokk fått artifacts nå. Du kan jo holde hanflaten rett under skjermkortet for å kjenne om den utvikler mye varme (hoved greia er å finne ut om viften din fungerer) Siden du har instalert alle drivre på nytt er det jo ikke dette Men oppstår problemet bare i Nfs2 ? Endret 6. desember 2004 av simalarion Lenke til kommentar
tolsen Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Vifta går som bare det, og lufta som kommer ut er "svalende", og absolutt ikke varm. Har testa NFS og Half Life 2, hvor det også ble krasj Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Nå har ikke jeg ati lenger-men vpu recovery skall du kunne slå av på drivren i windows mens fast write gjør du i bios. Du får prøve dette Lenke til kommentar
tolsen Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Hvis du leser den første posten så ser du at jeg har prøvd det ;-) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 hvis ikke no hjelper, ta ut å inn rambrikkene! grunnen til at pc'en henger seg kan være løse ram brikker Lenke til kommentar
gsn Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 hva gjør fast write, jeg har det for øyeblikket avskrudd med mitt geforce 4 ti 4600, fpr jeg bedre ytelse av å ha det på ? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) har hatt samme problem med mitt 9600 256. det hjalp å foramtere. fikk spilt i 3-4 min så hang pc en seg. så fikk jeg feilmeldinga som du beskrev. dette skjedde etter at jeg hadde lagt inn nye drivere til skjermkort og hovedkort. Endret 29. desember 2004 av mr.nauz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå