Gå til innhold

Har skjermkortet vandret til de evige jaktmarker?

tolsen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et ATI 9600 XT skjermkort som hittil har fungert bra. Byttet forleden både hovedkort og cpu. (til socket 939) Måtte da selvfølgelig installere win XP (og sp2) på nytt. Installert også de nyeste driverne fra ATI (6.14.10.6490).

Men etter dette vil ikke spillene mine fungere. Som i NFS:U 2 f.eks: Når jeg får i gang spillet henger alt seg og jeg får en "vpu recover" feilmelding. Og dette er ikke p.g.a varmgang i kortet..

Leste på diverse fora og tingen skulle være å disable både "vpu recover" og "fast write".

Det har jeg nå gjort, men likevel henger maskina seg. Gjerne så ille at jeg må bruke svenskeknappen for å få den i gang igjen..

Det er vel ikke skjermkortet mitt som har tatt kvelden??

Er det noen som har hatt tilsvarende problem eller som har kunnskap om denne typen feil vil jeg gjerne høre deres synspunkter ;-)

Thanks!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har et ATI 9600 XT skjermkort som hittil har fungert bra. Byttet forleden både hovedkort og cpu. (til socket 939) Måtte da selvfølgelig installere win XP (og sp2) på nytt. Installert også de nyeste driverne fra ATI (6.14.10.6490).

Men etter dette vil ikke spillene mine fungere. Som i NFS:U 2 f.eks: Når jeg får i gang spillet henger alt seg og jeg får en "vpu recover" feilmelding. Og dette er ikke p.g.a varmgang i kortet..

Leste på diverse fora og tingen skulle være å disable både "vpu recover" og "fast write".

Det har jeg nå gjort, men likevel henger maskina seg. Gjerne så ille at jeg må bruke svenskeknappen for å få den i gang igjen..

Det er vel ikke skjermkortet mitt som har tatt kvelden??

Er det noen som har hatt tilsvarende problem eller som har kunnskap om denne typen feil vil jeg gjerne høre deres synspunkter ;-)

Thanks!

Jeg sliter selv på NFS: U2 med mitt Geforce 5900 Ultra, men jeg har verre problemer :mad:

Hvor disabler man "vpu recover" og "fast write"? :hmm:

Lenke til kommentar

Temp i skjermkortet stiger fort veldig fort-men om du har hatt dette problemet lenge og det haddet vært varmen, så haddet du nokk fått artifacts nå.

Du kan jo holde hanflaten rett under skjermkortet for å kjenne om den utvikler mye varme (hoved greia er å finne ut om viften din fungerer)

Siden du har instalert alle drivre på nytt er det jo ikke dette

Men oppstår problemet bare i Nfs2 ?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

har hatt samme problem med mitt 9600 256. det hjalp å foramtere. fikk spilt i 3-4 min så hang pc en seg. så fikk jeg feilmeldinga som du beskrev.

dette skjedde etter at jeg hadde lagt inn nye drivere til skjermkort og hovedkort.

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...