Launch Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Har lyst til å spare DVD platene for slitarsje og riper så jeg vil prøve å lage "DivX" av noen filmer. Hvordan gjør jeg det på enkleste måte uten masse tap på lyd og bilde? Finnes det et bra program som leser orginalen og beregner automatisk hvordan filmen må være for å få plass på en DVD+R plate? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 www.videohelp.com -> Guides -> Velg DVD to DivX fra drop-down'en. Finnes utallige guider om dette, dne ene bedre enn den andre Lenke til kommentar
Launch Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Ja derfor jeg spørr ikkesant, kommer hele tiden nye tools til dette også... Hadde vært kjekkt med en erfaring eller to fra noen med litt erfaring. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 DVD Decrypter til å rippe dvdplaten med: http://www.dvddecrypter.com AutoGK til å enkode dvden om til XviD: http://www.autogk.net Lenke til kommentar
W Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Finnes det et bra program som leser orginalen og beregner automatisk hvordan filmen må være for å få plass på en DVD+R plate? DVDShrink gjør akkurat det. For å gjøre om dvd til divx kan du bruke DVD Decrypter til å rippe dvd'en, så bruke xmpeg til å gjøre den om til divx. Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Får man med teksten? Noen som vet? Lenke til kommentar
W Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Får man med teksten? Noen som vet? Hvis følger mitt forslag kan du få tekst Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 tusen hjertlig takk larsC, jeg hadde det samme spm. som han som starta tråden, hjertlig. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Når dere kommer med programmer som han fyren kan bruke, Vennligst legg til linker o.l så er det lettere for oss andre og og skaffe oss programmene... Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Finnes det et bra program som leser orginalen og beregner automatisk hvordan filmen må være for å få plass på en DVD+R plate? DVDShrink gjør akkurat det. For å gjøre om dvd til divx kan du bruke DVD Decrypter til å rippe dvd'en, så bruke xmpeg til å gjøre den om til divx. Har du en link til Xmpeg? Og hvordan får man med teksten? Velger man det på forhånd? Lenke til kommentar
W Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Finnes det et bra program som leser orginalen og beregner automatisk hvordan filmen må være for å få plass på en DVD+R plate? DVDShrink gjør akkurat det. For å gjøre om dvd til divx kan du bruke DVD Decrypter til å rippe dvd'en, så bruke xmpeg til å gjøre den om til divx. Har du en link til Xmpeg? Og hvordan får man med teksten? Velger man det på forhånd? Her kan du laste ned Xmpeg. Etter at du har åpnet mappa der du har dvd filmen din kommer det opp en sånn "wizard". Bare å følge den, så finner du ut hvordan man får med tekst. Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Har litt problemer med Xmpeg jeg, filen blir 37GB og uten lyd. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
W Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Har litt problemer med Xmpeg jeg, filen blir 37GB og uten lyd. Noen som kan hjelpe? Hvilken bitrate valgte du? Og valgte du at lyden skulle komprimeres? Endret 16. februar 2005 av Zyztem Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Fikk det til nå! Men bare et problem, det er 24 disk1 og det ble bare en episode når jeg trykte på open dvd root. hvordan får jeg resten? Lenke til kommentar
W Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Fikk det til nå! Men bare et problem, det er 24 disk1 og det ble bare en episode når jeg trykte på open dvd root. hvordan får jeg resten? Hm, er ikke sikker, jeg trudde man åpna alt når man valgte open dvd root... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå