Gå til innhold

Problem med Sound Blaster Audigy 2

Anbefalte innlegg

Har et lydkort som ikke vil være vennlig med meg:

Det eminente Sound Blaster 2

Får lyd av det, har innstallert drivere...

Men jeg får ikke bruke mic... de 2 lydingangene på framsiden (EN rosa og en grønn :p ) vil heller ikke funke... ??... Ser de er koblet til et eget lite kort på baksiden av kabinettet... Skal det lille kortet viderekobles til selve Sound Blaster Audigy 2-kortet??? Hvis det skal, har jeg prøvd det også!! Funker ikke!! Mic'en som jeg har funker fint på andre pc'er... Har prøvd å koble mic'en inn på selve hovedkortet's integrerte lydkort, men det funket heller ikke...

Også vil jeg spørre: Det er flere merkelige innganger på selve lydkortet... SPDIF, CD-IN, AUX-IN osv... Hva er de godt for??

Endret av HardRockillious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lille kortet neden for Lydkortet er en port for gamle joysticks. Før så bruke de com porter, noe det der er, i dag er det USB som gjelder, så den trenger du ikke montere.

CD-In og AUX-in er innganger for det som står. Du kan legge en kabel bra CD/dvd-rom og til de inngangene, slik at lyden føres direkte til lydkortet og ikke via IDE portene.

Spdif er digital utgang eller inngang.

Ha kortet selv. Men tror ikke det er noe sted å tilkople den høytaler og mic kablene fra kabinettet til lydkortet, disse er for tilkopling på det integrerte lydkortet. Har du husket å skru av det integrerte lydkortet i bios? Da slipper du at PCen jobber parallellt. (finn AC97 og sett den til disabled)

Hvordan du skal få micen til å funker er jeg ikke sikker på, har ikke testet selv. Men er du sikker på at du treffer riktig inngang?

Sjekk også på creative sine sider, enten via www.creative.com eller www.soundblaster.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...