ray001 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Starter opp maskinen som vanligt, CPU er på 100% hele tiden???merkeligt Så når jeg prøver å sette inn Windows XP(eng) cd`en for å formatere så står den bare der(med CPU 100%), og ingentig skjer. Starter jeg opp i Safemodus Har skrudd av system igj.opretting, kjørt virus/trojan skvisere av type Nod32, GiantAntispy, AdAwareSE UTEN funn av virus/trojanere Starter jeg opp med Win.XP cd i fra start, begynner pcen og kjøre opp som "vanlig", men tar laaaang tid. Etter en stund(40-60min) kommer den med mangler ditt og mangler datt på Win. XP cd`en(som ble tidligere brukt for å innstallere OS på maskinen=skal da virke) Systemgjenoppretting er testet og uten lykke der Er det andre måter for å reninstallere XP på? PS Har sjekket Fjernet sidedøra på kabinettet ditt og sjekk om det blir stabilt (isåfall sannsynligvis varmeproblem) Sjekk også at alle viftene går og få vekk eventuellt støv i kjøleribber(pc hybel kaniner), kjøleribber som ikke sitter riktig(cpu, chip og/eller gpu) ALT SKAL VÆRE OK, dvs byttet CPU, hk & kab. vifter og alle sviver(har virket i 2uker uten problem) Dette er ER GJORDT FOR 3UKER SIDEN: AGP hastigheten satt til 4x. Skrudd av fast writes i BIOS Oppdatèr til nyeste BIOS versjon Etter satt inn Win. XP cden starter opp fra den(tar lang tid) så kommer en med denne bedskjeden: Trykker jeg på "ENTER" venter den på Disk, trykker jeg på "F3" får denne bedskjeden opp: Endret 6. desember 2004 av Ray001 Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hva med å vurdere formatering? Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Hva med å vurdere formatering? Ja det gjør jeg gjerne nå ja:-( Er det noen enkle råd(->skal ta et søk) Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg tror i så fall du må sette PC'en til å boote fra CD-ROM'en om du skal lykkes i å formatere. Dette gjøres i BIOS. Men du har kanskje forsøkt det? Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg tror i så fall du må sette PC'en til å boote fra CD-ROM'en om du skal lykkes i å formatere. Dette gjøres i BIOS. Men du har kanskje forsøkt det? Ja, har gjordt det, dvs winXp cd starter opp, men får disse problemmene for det Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Får du samme melding om du velger Install istedenfor Repair? Siden den spør om Windows XP SP1, du har kanskje ikke XP plate emd SP1 intregrert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå