DrittData Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Forslag til program (og url takk) til progs for å sniffe wep, evt. snike inn eller cracke tilgang? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Forslag til program (og url takk) til progs for å sniffe wep, evt. snike inn eller cracke tilgang? Hadde du formulert deg litt annerledes så skulle jeg ha gitt deg et svar. Utifra formuleringen din høres du ut som en script-kiddie som vil bryte deg inn på naboens nettverk. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Denne bør stenges. Ingen tvil om hva trådstarter skal bruke dette til... -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 WEP står for? Wired Equivalent Privacy eller Wireless Encription Protocol Begge deler er forsovidt riktig, men det første er mest brukt. -Stigma Lenke til kommentar
jocke Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Forslag til program (og url takk) til progs for å sniffe wep, evt. snike inn eller cracke tilgang? Hadde du formulert deg litt annerledes så skulle jeg ha gitt deg et svar. Utifra formuleringen din høres du ut som en script-kiddie som vil bryte deg inn på naboens nettverk. Uten å mene det negativt; hva om heller du visste om hva han snakket om? Ut i fra hva han sier, ser man klart at trådstarter er på jakt etter et program som kan knekke WEP-krypteringen som finnes på brorparten av trådløse nettverk. Ellers er jeg enig i at det trådstarter spør om, er litt på kanten. Om han skulle brukt dette for å komme seg inn på eget trådløst nett, kan han bare resette aksesspunktet. Dermed blir det til at han skal bruke det til å komme inn på et WEP-kryptert nett - noe som ikke er lov mht norsk lov. Det er en grunn for at folk faktisk setter på WEP Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Kan et slikt som program som trådstarter spør etter, brukes til å teste eget nett ? Er jo en grei måte å finne ut om det trådløse nettverket du satte opp, er sikkert. Lenke til kommentar
chma Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 For å si det sånn, unødvendig post. Like "forbudt" som å diskutere hvor man kan laste ned warez osv.... Skal man bruke slikt til å teste eget nett...google;) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Skjønner egentlig ikke hva som er problemet med en slik post, og hva dere klager på. Jeg tar utdanning innefor datasikkerhet og datakommunikasjon nå, og det er ikke ulovelig å teste slike WEP-sniffere på eget nett, jeg gjort flere slike eksprimenter selv da i form av oppgaver på skolen. Og si at det er forbudt å gi han slike linker blir som å si at det er forbudt å kjøre Porsche, fordi da kommer du sikkert til å kjøre for fort alikevel... Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Raptor' date='06/12/2004 : 16:11'] Skjønner egentlig ikke hva som er problemet med en slik post, og hva dere klager på. Jeg tar utdanning innefor datasikkerhet og datakommunikasjon nå, og det er ikke ulovelig å teste slike WEP-sniffere på eget nett, jeg gjort flere slike eksprimenter selv da i form av oppgaver på skolen. Og si at det er forbudt å gi han slike linker blir som å si at det er forbudt å kjøre Porsche, fordi da kommer du sikkert til å kjøre for fort alikevel... Les litt hva han skal gjøre med programmene.. snike seg inn oss seg selv?? neppe... Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Raptor,06/12/2004 : 16:11] Skjønner egentlig ikke hva som er problemet med en slik post, og hva dere klager på. Konteksten. "Jeg trenger en WEP-sniffer fordi jeg skal bryte meg inn på et nettverk" vs "Jeg trenger en WEP-sniffer fordi jeg skal teste sikkerheten på hjemmenettverket mitt" Jeg tar utdanning innefor datasikkerhet og datakommunikasjon nå, og det er ikke ulovelig å teste slike WEP-sniffere på eget nett, jeg gjort flere slike eksprimenter selv da i form av oppgaver på skolen. Jeg så over fagplanen på hjemmesiden din, hvilket fag har du drevet på med denslags i? Hadde forventet meg at du gjorde denslags oppgaver i et typisk UNIK-emne. Endret 6. desember 2004 av sumptrollet Lenke til kommentar
sveinar Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Wep er ikke ment som noe passord hinder for å holde fok ute fra noe trådløsnett, til det er det alt for simpelt. Wep finnes kun for at maskiner innenfor et trådløsnett skal kunne gjenfinne hverandre. For å holde folk ute må man bruke egnede software. Wep kan du finne ved hjelp av progz som winsnort som gjør jobben utmerket. bruker du dette ilag med netstumbler er du virkelig oppe å går. Brukte naboens nett med denne komboen til hva det var verdt for litt siden. (for stigma: selvføgelig mens han var på hytta;). Denne bør stenges. Ingen tvil om hva trådstarter skal bruke dette til... gå hjæm å lægg dæ! Sikrer man seg ikke får man innbrudd, fortjener du å få det. wep er ikke tiltenkt som noe passordsikring av nettverket, det er kom nøkkelen. Som med kondomen, bruker du den ikke kan du takke deg selv når du sitter på venterommet! Mvh. Sveinar Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 å spør om sånne ting her på forumet går ikkje ann, det bør ein jo vite blir jo alltid beskylda for alt mogleg uansett her derfor er google din venn Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Wep er ikke ment som noe passord hinder for å holde fok ute fra noe trådløsnett, til det er det alt for simpelt. Det var i utgangspunktet det teknologien ble utviklet for. Wep finnes kun for at maskiner innenfor et trådløsnett skal kunne gjenfinne hverandre. For å holde folk ute må man bruke egnede software. Å "gjenfinne hverandre" (hva nå enn det måtte bety) er det vel IP-protokollen som tar seg av, ikke WEP. Lenke til kommentar
Lovo Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Forslag til program (og url takk) til progs for å sniffe wep, evt. snike inn eller cracke tilgang? Hadde du formulert deg litt annerledes så skulle jeg ha gitt deg et svar. Utifra formuleringen din høres du ut som en script-kiddie som vil bryte deg inn på naboens nettverk. Word Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Forslag til program (og url takk) til progs for å sniffe wep, evt. snike inn eller cracke tilgang? Snike inn og cracke tilgang ? Absolutt ikke noe en skal få hjelp til på forumet. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg