RBW Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 MP3 i flere kanaler MP3-formatet utvides nå til å omfatte flerkanals lyd. Fraunhofer IIS, Thomson og Agere Systems står bak. Les artikkelen her Lenke til kommentar
~inso Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Når blir dette tilgjengelig i programmer osv? Nyttig i XVID/DivX! Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 blir det drm? ettersom fraunhofer mente at de hadde gjort en stor feil da de ikke lagde beskyttelse i første omgang Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Vi får se hvordan det blir, må innrømme at jeg ikke har alt for stor tro på fraunhofer her. Og hvis du først trenger surround, hvorfor ike bruke ett mer "moderne" format enn mp3? Jeg ser ikke helt for meg at du har så mye surroundmateriale du ønsker å spille på din bærbare mp3-spiller, så jeg ser ikke den enorme nytten av bakoverkompabilitet. AtW Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Wee! Ingenting som skamløs piratkopiering i 5.1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 ... Og hvis du først trenger surround, hvorfor ike bruke ett mer "moderne" format enn mp3?... Faktisk skal man kunne få MP3 surround ned i halve størrelsen av konkurrerende komprimeringsteknikker for surround. har ikke peiling jeg da, men det hørtes nå ut som en god grunn..? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Endelig! (Hvorfor kaller de formatet for mp3 ennå??) Den eneste formen for surround-musikk jeg har hatt til nå, er chiptunes i Modplug.(ikke ekte surround, men bra likevel, prøv alloy_run) weeee Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 ... Og hvis du først trenger surround, hvorfor ike bruke ett mer "moderne" format enn mp3?... Faktisk skal man kunne få MP3 surround ned i halve størrelsen av konkurrerende komprimeringsteknikker for surround. har ikke peiling jeg da, men det hørtes nå ut som en god grunn..? Jeg har liten tro på fraunhofer-propaganda. Og siden det skal være bakoverkompatibelt vil det antakelig ta med seg flere av ulempene med mp3. Derfor tror jeg rett og slett ikke på at mp3-surround er/blir bedre en hva en surroundimplementering av ett annent format kan bli. AtW Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Mp3 er fine greier da. Liker kun Mp3 siden du kan rippe på høyere bitrate enn wma. Wma ser ut til å overdrive bassen ganske kraftig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Mp3 er fine greier da. Liker kun Mp3 siden du kan rippe på høyere bitrate enn wma. Wma ser ut til å overdrive bassen ganske kraftig. wma "suger", men det finnes andre format som er bedre en mp3 AAC er ett nærliggende eksempel. AtW Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Kan ikke spille mp3-pro med dekoderen! Må bytte mellom surround-dekoderen og mp3-pro dekoderen... (Winamp) Noen som har en løsning som gjør at man kan spille av standard MP3, MP3-pro og MP3-surround i winamp automatisk?? Mp3-pro 96kbit/s er jo helt konge Lenke til kommentar
tbend Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jippiiiii Endelig ser vi ei utvikling vi kan ha uendelig mange timer artig med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå