roglia Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hei! Har lyst til å lage ett par tre partisjoner på hardisken (C,D og E for eksempel) Men lurer på hvordan man gjør det enklast mulig på RAID1 disker. Noen som vet om det går greit å bruke PartitionMagic når diskene står i RAID1 ? Lenke til kommentar
roglia Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Kom igjen da.... det er vel noen som vet noe....??? Skulle hatt hjelp nå. PLEASE!! Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Bruk diskene som de var en vanlig disk, skal ikke være vanskeligere siden data blir likt skrevet til begge diskene. Jeg har ikke testet dette selv, men jeg tror dette. Håper noen andre her kan bekrefte det. Lenke til kommentar
roglia Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Bruk diskene som de var en vanlig disk, skal ikke være vanskeligere siden data blir likt skrevet til begge diskene. Jeg har ikke testet dette selv, men jeg tror dette. Håper noen andre her kan bekrefte det. OK. Får vente litt til å se om det kommer flere innlegg. Har litt data på diskene så eg vil nødig krasje dem om det ikke går... Lenke til kommentar
Moonix Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Det er overhodet ikke noe problem.. windows oppfatter raid diskene som en disk.. men raid1 er speiling over 2 disker.. men uansett. ikke noe problem.. kjører selv raid 0 med 2 partisjoner på Lenke til kommentar
roglia Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Nå vart eg usikker - som eg forstår ut av denne teksten som følger under (tatt ut av symantec sine sider) så går det ikke and å partisjonere RAID1 disker med PartitionMagic..? Er det noen som har prøvd PartitionMagic på RAID1 disker? Supported RAID levels Situation: This document describes the RAID levels that are supported by the following products: - Symantec LiveState Recovery - Norton Ghost 9.0 - Norton PartitionMagic - PartitionMagic - PartitionMagic Pro - Drive Image - Drive Image Pro - EasyRestore - DriveCopy - ServerMagic - VolumeManager - DataGone - DeployCenter Solution: Only hardware RAID levels 0 (stripe sets) and 5 (stripe sets with parity) are supported. For further information about RAID levels, please read Description of commonly used RAID levels. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Har du et hardware RAID, saa vet ikke Windows/Pm at det er 2 fysiske disker. Dermed kan slike operasjoner som aa lage nye partisjoner fint gjoeres. Lenke til kommentar
roglia Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Har du et hardware RAID, saa vet ikke Windows/Pm at det er 2 fysiske disker. Dermed kan slike operasjoner som aa lage nye partisjoner fint gjoeres. Ok, takk! Det er en hardware RAID ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå