Gå til innhold

Hvilke prosessorer har du hatt?


ELR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bringer fram minner dette! :D

 

Hatt en del processorer gjennom årene jeg også.

 

1989: C64 : Mange minner med krøllete kassetter.

 

1991: Amiga 500 : Fantastisk spillemaskin. Moonestones var et heftig RPG spill jeg aldri glemmer. :) Overlegen prosessor på den tiden etter min mening.

 

1994: Intel Pentium 75Mhz : Fattern sin pc, var bare p100Mhz som var bedre da han kjøpte den.

 

1995: Intel Pentium 133Mhz : Min første egene maskin. Måtte jo ha bedre en pappa!

 

1996: Intel Pentium 200Mhz MMX : Min dyreste noensinne. Var den heftigste på markedet på den tiden. (233Mhz kom noen måneder etter selfølgelig.)

 

1998: AMD k6 350Mhz : AMD var den eneste prosessoren som kunne konkurrere med intel på pris/ytelse. Var storfornøyd med denne.

 

2000: Intel Celeron 2x533Mhz : Ville kjøre linux med 2xprosessorer og dette var det eneste som ikke blakka meg :) Brukes som server den dag i dag. En skikkelig sliter!

 

2003: AMD XP2400 : Bra greie, men ble fort byttet ut mot en annen modell av typen xp2500 da jeg hørte hvor lett den var å overklokke.

 

2003: AMD XP2500 @ 3200 : Kjøpte den for å overklokke. Kjørt stabilt til jeg byttet den ut for 2 uker siden! Mitt beste kjøp noensinne.

 

2007: Intel Core Duo 2 E6600 : Storfornøyd! Tror denne holder en stund.

Endret av Freddyfire666
Lenke til kommentar

Morsomt spørsmål, foruten C64 og Amiga, så ser vel listen noe slik ut:

 

-- Intel 486 DX2 66 (lever enda!)

 

-- Intel Pentium 2 (husker ikke original frekvens, men vet jeg klokket den over 400 Mhz grensen, sikkert en 333 eller noe i den duren) (aner ikke hvor den er, ble vel solgt..)

 

- Intel Celeron (nå dette var en Overklokker med stil, igjen usikker på originalfrekvens, men mener denne lett klarte 900 MHz), mulig jeg hadde to slike, husker ikke helt. Ble solgt.

 

- AMD Athlon T-bird (denne var varm og omtrent ikke klokkbar, tror den originalt sveiv på 1,2 GHz, av alle CPUene jege har hatt, så var dette den største nedturen), ble solgt etter kort tid.

 

- Intel Pentium 4 1,8 GHz Northwood (sveiv vel på 2.4 GHz stort sett hele karrieren hos meg, sviver nå på 1,8 GHz i min mors surfemaskin).

 

- Intel Pentium 4 2,8 GHz Prescott (klokket den vel over 3 GHz i en periode, men bestemte meg for at støy var viktige, så jeg satte på en passiv kjøler og etter det klokket jeg den ikke). Lever videre hos min bror.

 

- Intel C2D E6600 (sviver på originalfrekvens med passiv kjøler)

 

Som dere ser gav jeg på ett punkt opp overklokking, mest av alt fordi jeg ikke følte det gav like mye som før og fordi ytelsene på de siste CPUene egentlig var/er god nok i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

det er ikke så lenge siden jeg ble nerd, så har bare hatt 2 cpu'er.

 

en amd athlon 3000+ 1.8ghz @2.3ghz

og min nåværende amd athlon x2 4200+ 2.2ghz @2.6ghz

 

må sies at jeg bare er 15.

 

EDIT: har også et par gamle dritt cpu'er liggende. bruker dem til litt "forskning". den ene er en amd xp1500 1.6ghz(?) og en amd et eller annet 800mhz. har også en pentium III liggende, men har ikke fått prøvd den enda :p

Endret av fredblic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...