Gå til innhold

Problemer med "Gainward Geforce 5900 Ultra"

Anbefalte innlegg

Hei!

Har skaffet meg ett "Gainward Geforce 5900 Ultra 256ddram"-kort. Fikk problemer med pcn fra dag 1. Pcn skrudde seg av viss jeg startet et spill. Menyene i spillene funket fint, men etter at spillet hadde loaded så krasjet bare maskinen. Etter å ha lest diverse poster på forumet her så skiftet jeg strømforsyningen (Q-tech 400w) til en Chieftec 400w. Nå er det problemet løst. :roll:

Men nå har jeg fått et nytt problem. Etter at jeg har spilt ett spill i ca 10 min, så blir skjermen svart i ca 2 sec (lyden stopper opp også), så kommer det mange forskjellige fargestreker på skjermen. Det ender med at jeg må dra ut kontakten for å få liv i pcn igjen. Samma problemet dukker opp viss jeg kjører 3DMark 2003. :cry:

Jeg kjører følgende:

Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533

Socket PGA478, 512kB "Northwood"

2x TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5

32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC333MHz)

Abit BH7 Hovedkort for S478/533, S-ATA

I845PE, ATX, USB2.0, DDR400, FSB800, LAN

Sound Blaster Audigy 2.

Noen som har noen råd/tips på hva problemet kan vere? Er kortet ødelagt eller? :no: Har nyeste Nvidia driverene.

Mvh Ambassador

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hva slags skjermkort hadde du fra før?

Avinstallerte du det gamle skjermkort/drivere før du installerte nytt kort?

Har du antivirus installert (det bør absolutt deaktiviseres når du installerer skjermkortdrivere uvisst av hvilken grunn).

Lenke til kommentar
Hva slags skjermkort hadde du fra før?

Avinstallerte du det gamle skjermkort/drivere før du installerte nytt kort?

Har du antivirus installert (det bør absolutt deaktiviseres når du installerer skjermkortdrivere uvisst av hvilken grunn).

Hadde Geforce 4 4600 Ti.

------------

Jepp... Har formatert pcn også.

------------

Jeg deaktiverte antivursscanneren da jeg la inn skjermkort-driverene.

-----------

Noen flere forslag? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvor har du kjøpt kortet?

Er det nytt? Brukt?

Selv har jeg erfart at det er bortimot 50% "defects" på lagersalg for tiden..

Dårlig QA både hos Komplett og PS Data..:thumbdown: Mange som returner/reklamerer "ihjelklokkede" el. "ihjeltuklede" kort ser det ut til... Ikke pent..men.men.. "Går det så går det"...

Har også kjøpt ett par kort via "Bruktmarkedet".. og det er kort som det både har vært bytta vifte på og klokket.. Ikke ett har det vært problem med.. "Lucky me" :)

Så dersom en klumset "nerdwannabee" har hatt kortet før deg.. styr unna.. Men det kan man jo aldri vite..

Ser ut som om brukt skjermkort er ett sjansespill...:hmm:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Er det kanskje litt for varmt i boksen din? Kanskje kortet blir for varmt.

Ja, jeg har selv lurt på det der. Har tatt av lokket på kabinettet. Når jeg spiller så blir skjermkortet veldig varmt. Klarer knapt å ta på det.

Jeg klarer fint å kjøre Everquest 2 (som er meget krevende), men Need for speed: U2 og Vampire klarer jeg ikke uten at det "skummle" bildet kommer som gjør at maskinen låser seg.

Kanskje jeg bør slenge i en ekstra vifte?

Lenke til kommentar
Hvor har du kjøpt kortet?

Er det nytt? Brukt?

Selv har jeg erfart at det er bortimot 50% "defects" på lagersalg for tiden..

Dårlig QA både hos Komplett og PS Data..:thumbdown: Mange som returner/reklamerer "ihjelklokkede" el. "ihjeltuklede" kort ser det ut til... Ikke pent..men.men.. "Går det så går det"...

Har også kjøpt ett par kort via "Bruktmarkedet".. og det er kort som det både har vært bytta vifte på og klokket.. Ikke ett har det vært problem med.. "Lucky me" :)

Så dersom en klumset "nerdwannabee" har hatt kortet før deg.. styr unna.. Men det kan man jo aldri vite..

Ser ut som om brukt skjermkort er ett sjansespill...:hmm:

Kjøpte kortet brukt med en kompis. Jeg så på da han spilte Need for speed: U2 i ca 1 time med kortet i sin maskin. Funket helt fint da...

Han har ikke "tuttlet" med kortet pga han kan meget lite om hw.

Tror jeg kjøper nytt skjermkort neste gong ja. :thumbup: Som du sier: Brukte skjermkort er et sjansespill :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har montert den kjøleren der på mitt FX5900XT@Ultra..

Funker bra, men hadde vel egentlig ikke bruk for det..

Temp sank en del.. særlig under load.. fra ca.70 til 60, men hadde svært lite å si for "klokking".. Standard kjøler fra Gainward er meget bra.. det var vel kun støyen som gjorde kjøler-byttet verdt det (hører ikke Arctic Silencer'n).

Når det gjelder ditt kort.. står lydkortet i sporet nærmest skjermkortet? Hva slags kabinett er det du har? Vifter ellers? Har du klokket HK? AGP-lock? (Bare for å sjekke ut dette)..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...