Gå til innhold

Gmail i Opera

Penneknekt

Anbefalte innlegg

Holder nå på å gjøre meg kjent med Opera, men det ser ikke ut til at jeg får åpnet epostkontoen min hos GMail. Er det i det hele tatt mulig? Leste en annen post på forumet der det sto følgende:

hmm, opera har ikke noen problemer med gmail lenger. gmail har lanser pop for en stund siden, bare aktiviser det i gmail

Stemmer dette, og om så er tilfelle, hvordan fikser jeg det? Bruker Opera 7.54, ikke den nyeste betaen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Antikapitalist: lag heller en knapp som åpner gmail i iexplore.

Fy og fy!!! *smekk på fingrene*

(og om du ikke forstår hvorfor, så har det allerede vært nevnt en browser som er litt mer politisk korrekt og som fungerer problemfritt i gmail)

Jojo, men det er jo greit at den starter en gang dette århundret.

FF er jo enda tregere å starte opp enn Opera, mens IE har allerede kjørt seg tungt inn i minnet og starter på to strakser.

Lenke til kommentar
Jojo, men det er jo greit at den starter en gang dette århundret.

FF er jo enda tregere å starte opp enn Opera, mens IE har allerede kjørt seg tungt inn i minnet og starter på to strakser.

Var det alvorlig ment? En interessant kritikk... Kan ikke selv si jeg merker forskjell på oppstartstiden til Firefox og Opera her. Begge programmene bruker kanskje et lite sekund lenger tid enn IE. Men det er klart, et sekund skal man virkelig ikke kimse av... det kan jo være alt som skiller liv og død i enkelte situasjoner! ;)

Lenke til kommentar
Men det er altså ingen måte å åpne GMail på i Opera, foruten å bruke Preview?

svar: nei!

men som mange andre her kan jeg virkelig anbefale opera 7.6 selv om det er preview-versjon. har ikke hatt noen problemer, selv ikke med preview 3 som Gunnar_ har hatt slitt med... helt stabilt og problemfritt.

hvis du likevel skulle ha problemer med 7.6 så er det jo bare å fortsette å bruke versjon 7.54 - husk at de vil installere seg i forskjellige mapper, så du risikerer ingenting slikt sett. dermed kan du bruke begge versjoner samtidig eller teste ut 7.6 for så å fjerne den hvis du er misfornøyd. verre er det ikke. :)

Lenke til kommentar

Berre ein tilleggsopplysning - gmail støttar no POP, slik at du kan bruke e-post klienten i Opera 7.54 (eller andre e-postprogram) til å aksessere gmail-kontoen din.

Dersom du vil bruke web-gmail må du nok vente på 7.60.

(forresten, Gmail er og i beta, så du burde kanskje ha motforestillingar der og ;))

Lenke til kommentar

Virkelig? Jeg bruker nemlig POP-funksjonen til å videresende mailen min til Mozilla Thunderbird. Men dette fungerer altså i Opera også? Da skal jeg seriøst vurdere å bytte tilbake.

Takk for opplysningen! Og når det gjelder GMail, så burde jeg kanskje ha motforestillinger der også. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...