Gå til innhold

MSI RX9800Pro-TD128 til 2300kr, dyrt?

exmith2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men: dersom det er den knallbra overklokker så kan det jo være verdt 2200,- kr. Det kommer jo litt an på kjøperen. Noen er jo villige til å betale ekstra for en 2 GHz CPU som kan klokkes til 2,6 GHz, for å bruke et eksempel.

Det trenger ikke å være et dårlig kjøp. Det billigste XT-kortet koster tross alt 1000,- kr mer.

Men selgeren skal opplyse om det!

Så lenge selgeren legger alle opplyser på bordet så er det greit. Og en overklokker er villig til å betale mer dersom overklokkingsressultatet er garantert.

Men ingen oppegående overklokkere ville betalt pålangt nær så mye som skjermkortet står i nå, da GT kortene gir langt bedre ressultater for en overklokker i denne prisklassen.

Og sammenligne med prisen på XT kort blir ikke helt riktig da disse neppe produsers lenger. Ytelsen på disse står ikke i sammsvar med prisen lenger.

Og for en som ikke kan noe om overklokking vil kjøp av dette kortet til den prisen være å kaste 1000 kroner ut av vinduet, om ikke mer.

Lenke til kommentar

Tittelen på annonsen er klart feil. Et kort kan ikke kalles 9800XT med mindre det faktisk -er- et 9800XT, har 256 MB RAM og kjører på 412/730 MHz som standard. Det finnes ikke 9800XT kort med 128 MB RAM.

Siden kortet må overklokkes for å nå de hastighetene, da ryker jo selvfølgelig garantien, selv om det ikke er lett å bevise om kortet tar kvelden og han må RMA'e det da.

Uansett, jeg ville ikke gitt 2300,- for et Radeon 9800 Pro, uansett hvor overklokkingsvennlig det er.

Lenke til kommentar
Tittelen på annonsen er klart feil.

Det er jeg enig i, men var unødvendig å bruke dette direkte da selgeren har rettet opp dette i kommentarene til annonsen (som nå er slettet, uvist av hvilken grunn)

Så "kjøperen" har vært klar over at betegnelsen på kortet ikke var XT.

Derimot vil de som evt. overbyr han kunne bruke dette argumentet i tillegg.

Lenke til kommentar
Nei, det var kanskje ikke flashet. Da er det jo løgn å bruke betegnelsen "9800XT" i overskriften (en flash ville ha gjort det "mer" sant). Det er et Pro-kort med bra overklokkingspotensiale.

Men: dersom det er den knallbra overklokker så kan det jo være verdt 2200,- kr. Det kommer jo litt an på kjøperen. Noen er jo villige til å betale ekstra for en 2 GHz CPU som kan klokkes til 2,6 GHz, for å bruke et eksempel.

Det trenger ikke å være et dårlig kjøp. Det billigste XT-kortet koster tross alt 1000,- kr mer.

Siden jeg har samme kort selv kan jeg si følgende:

- Kortet registreres som et XT-kort av alle prg. (Everst, display properties etc.).

- Kortet har tidligere fått betegnelsen XXL da det hverken er fugl eller fisk (XT eller PRO)

- Kortet skal ha et svært bra OC potensial... (har ikke prøvd selv men ut fra testen under)

Stor test av tilsvarende skjermkort ... skal kunne oppnå 479 GPU/ 783 Mem i følge nevnte test.

Minnetimings, 9800XXL:

Mem TRCDRD: 3

Mem TRCDWR: 3

Mem TRRD: 4

Mem TR2W: CL+3CLK

Mem TWR: 2

Mem WR_Latency: 1.0

Lenke til kommentar
Ett spørsmål:

Gjelder ikke Angreretten over nettet generellt ved salg/kjøp???

Isåfall burde du jo kunne lever tilbake kortet???

Men jeg aner ikke... Noen som vet?

Jeg vet!!!

Angrettsloven gjelder bare mellom forbruker og næringsdrivende. Altså ikke mellom to forbrukere.

Dersom selgeren er næringsdrivende gjelder angrettsloven bare for auksjonssalg av nye gjenstander.

Dette fremgår av:

Angrettslovens § 1 og Angrettslovens § 2

Lenke til kommentar
Synes rett pris er ca 1500

Nytt, ja. :thumbdown:

Nå har jeg i alle fall latt selgeren få gjennomgå litt: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=14953687

Du vet at det bare er du som kan se det du skriver før han svarer?

EDIT:

Idiotisk å klage til selger ang. pris... du må selv vite hva du byr på!!!

exmith2k        2200,00 NOK    1    6/12/2004 10:58
Denne kjøperen ble overbudt.    deuzx      2100,00 NOK   1   6/12/2004 09:26
Denne kjøperen ble overbudt.    kimaasen84      1250,00 NOK   1   30/11/2004 10:36

Endret av JEG76
Lenke til kommentar
Denne kjøperen ble overbudt.    kimaasen84      1250,00 NOK   1   30/11/2004 10:36

:ohmy: Er det ett hopp på 850 kroner fra første til andre bud?!

Det er sannsynligvis selgeren som har gitt bud selv eller fått en kompis til å gjøre det! :wallbash:

Endret av Runebassen
Lenke til kommentar
EDIT:

Idiotisk å klage til selger ang. pris... du må selv vite hva du byr på

Ikke så lett å vite hva man byr på dersom man føtst stoler på den informasjonen som selgeren gir og denne viser seg å ikke være riktig.

Han sier ikke at 3D mark testen har skjedd med et sterkt overklokket skjermkort.

(tror du ikke kjøperen hadde vært interessert i å vite det, særlig når et uklokket kort yter over 1000 poeng dårligere, in worst case.)

Han sier det er garanti på produktet.

I tillegg til den andre difuse teksten/svar på annonsen.

Lenke til kommentar

:ohmy: Er det ett hopp på 850 kroner fra første til andre bud?!

Det er sannsynligvis selgeren som har gitt bud selv eller fått en kompis til å gjøre det! :wallbash:

Ja slik de presser opp prisen der tyder somregel på svindel. Men det kan jo være en useriøs person som la inn budet på 2100kr også da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ja slik de presser opp prisen der tyder somregel på svindel. Men det kan jo være en useriøs person som la inn budet på 2100kr også da.

Veldig usannsynlig å nesten doble prisen på produktet med et bud...

Har jeg fått tak i fyren har det blitt mos! :yes:

Har du tenkt på at "toreide" kanskje er ett bolemonster av en "gangstaboy",voldsdømt ørti ggr. og som eter "runebasser" til frokost? :whistle:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har du tenkt på at "toreide" kanskje er ett bolemonster av en "gangstaboy",voldsdømt ørti ggr. og som eter "runebasser" til frokost?  :whistle:

:laugh: eh, jeg tenkte ikke på det nei... kanskje det er tryggest å "mose'n" litt hær på forumet istedet! :yes:

*tar sit-ups og armhevninger*

Endret av Runebassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...