Gå til innhold

Lever sitt eget liv! ;)

RockeRolf

Anbefalte innlegg

Artig med en pc som på eget initiativ gjør lure saker og ting. Men etter at jeg lekte litt inni kabinettet mitt, har plutselig ting begynt å skje helt av seg selv.

NEI, jeg slo ikke av strømmen

JA, jeg burde helt klart ha gjort det (så det er sagt) :whistle:

Det gnistret til fra to uisolerte kontakter inni der, og nå booter maskinen på eget initiativ ved for høy last. Altså, om jeg f.eks søker etter en sang i winamp eller gjør noe annet som krever "mye" av maskinen. Av og til under oppstart får jeg blåskjerm. Har liggende et par hdd'er og et ekstra psu, og har konkludert med at feilen må være på hovedkortet, prosessoren eller minnebrikkene.

Har et ASUS hovedkort A7M-266, en AMD T-bird prosessor på 1,4 ghz og 512 minne...

Har en mistanke om at det er en greie i windows som bråstarter maskina på nytt når det er feil med en av disse...

Men hva kan det være? Noen tips? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du heldig så er det bare windows som herjer med deg. Blåskjerm er typisk når minnebrikker ikke fungerer som de skal.

For å eliminere at det er windows, formater området du har windows på, reinstaller windows. Har du alt på en partisjon, lag deg en ny partisjon førts (dersom du rekker før du får blåskjerm) og flytt data dit før du formaterer.

Har du fortsatt blåskjerm, test minnebrikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...