censor Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Har vrengt hodet for å finne beste løsning for å koble pc mot surround/tv anlegg. Målsetningen er: 1. se film levert fra pc 2. surround fra pc til surroundforsterker 3. (hvis praktisk og enkelt å få til) ta opp til pc (bruke pc som vcr) jeg har ikke lydkort med optisk utgang - er dette nødvendig for å få surround lyd? Får man tv-kort med optisk utgang? (hvis dette er nødvendig da). Bør tv-kort evt ha hardware koding av tv signaler, er dette nødvendig for 2,53mhz pc med 256mb RAM? Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg bruker coax SPDIF utgang for å koble PCen til receiveren. Funker som bare det (forutsetter at du har coax digitalinngang i forsterkeren). Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 "er dette nødvendig for 2,53mhz pc med 256mb RAM" Hehe var en kraftig pc du hadde der, 2,53mhz jeg regner med at det var 2,53ghz du skulle skrive der. Du skulle nok hatt litt mer ram også. Lenke til kommentar
Buddy Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 kan du ikke bruke spdif utgangen, finns det overganger fra minjak til standard lydutganger. såfremst du ikke har integrert grafikk burde du få god kvalitet på filmavspilling. Lenke til kommentar
censor Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 etter litt sjekking er det tydelig at USB TV-kort ikke har TV-ut. Det er litt overraskende Dermed blir det neste spørsmålet: noen som vet om et skjermkort med tv-ut som 1. ikke bråker i det hele tatt (vifteløst) 2. rimelig pris 3. bra tv-ut signal på s-video PC'en er dedikert til tv og stereo,og skal aldri brukes til dataspilling (skal ikke ha rått g-kort). Lenke til kommentar
censor Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Jammen fant jeg svaret selv, liggende i en skuff. Har gått i gjennom gamle skjermkort med tv-ut. Problemet er jo at nyere kort bråker som !¤#! pga viften. Men ikke min gode gamle Matrox G-400 dualhead.... fullstendig lydløs Dermed blir svaret på mitt spørsmål å bruke dette gamle kortet, samt å investere i lydkortet Gainward 7.1 med optisk utgang til 350 spenn. Så var det løst :-) hei sveis, censor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå