Gå til innhold

Ukens tilbud, generelt

Anbefalte innlegg

Må bare få ut litt frustrasjon over å akkurat ha kjøpt en WLANrouter og to kort på komplett.no for et par dager etterpå oppdage at routeren er satt ned ca 30 % i pris på ukens tilbud...

Hadde jeg gåt i en fysisk butikk (XO Menswear i moss, for å nevne et konkret eksempel) og bestemt meg for en vare, hadde betjeningen opplyst meg dersom varen skulle komme på salg i nær forestående tid. (Slik gjør de nemlig på denne butikken, selv om de da taper kanskje opptil et par tusen kroner.)

Sikkert flere som har opplevd dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp 1 stk razor fettemus "ukens tilbud" komplett 495,- på torsdag, 1 stk razor fettemus "julegaveinkart" netshop på fredag 395,- ..sånn er livet.

Men skal du tenke sånn så kan du jo bare gi opp det meste.. Skal kjøpmannen på Spar-butikkene opplyse deg om at nå kommer 1 kg gulost til 49 kroner neste uke også?

Lenke til kommentar
hvis jeg hadde kjøpt et par routere i måneden, hadde jeg vært enig i resonnementet ditt, Zl8.

Så alle som bestiller hardware noen dager før Komplett skal ha det ut på ukens tilbud bør få en mail om å vente, er det noe slikt du mener? I så fall er det helt urealistisk. Komplett driver tross alt butikk, og er sikkert avhengig av inntekter slik som alle andre butikker.

Lenke til kommentar

Dette er jo en del av risikoen ved å kjøpe varer, over alt. Nettbutikkene vet ikke alltid hva slags priser som kommer, da de justerer prisene fortløpende, ettersom hva leverandørene får av priser, hva dollarkursen ligger på og så videre. Sånt skjer, og kommer til å fortsette å skje.

EDIT: det at komplett hadde dette på ukens tilbud kan bli ha blitt bestemt etter du kjøpte noe, og de driver butikk som noen sa. De kan ha fått et parti med routere billig noen dager før ukens tilbud ble valgt.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
jhsveli skrev: 06/12/2004 : 10:11 

Må bare få ut litt frustrasjon over å akkurat ha kjøpt en WLANrouter og to kort på komplett.no for et par dager etterpå oppdage at routeren er satt ned ca 30 % i pris på ukens tilbud...

Hadde jeg gåt i en fysisk butikk (XO Menswear i moss, for å nevne et konkret eksempel) og bestemt meg for en vare, hadde betjeningen opplyst meg dersom varen skulle komme på salg i nær forestående tid. (Slik gjør de nemlig på denne butikken, selv om de da taper kanskje opptil et par tusen kroner.)

Hm... Du føler sikkert at vi har gjort dette av ren ondskap, men det er ikke helt korrekt ;)

Vi setter priser og velger produkter til ukens tilbud en dag eller to før mailen blir sendt ut. Vi vet derfor ikke lenge i forveien hvilke produkter som vil bli tilbudt. Vi er heller ikke noen flinke spåmenn (og damer) slik at vi ikke kan forutse hvilke varer som vil settes ned i pris om en stund...

Hvilke produkter som blir valgt ut er blant annet avhengig av hva vi har på lager, hvilke leverandører som gir oss ekstra gode priser og hva kundene etterspør på det tidspunktet "ukens tilbud" blir laget.

Alternativet til å lage ukens tilbud og sette ned prisen er å ikke gjøre det. Vet ikke om det blir bedre ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...