AndyNor Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) ..altså, jeg har et tilfeldig tall mellom 1 og 6 i variablen: int terningKast Jeg har også 6 variable: String terning6 String terning5 String terning4 String terning3 String terning2 String terning1 Nå ønsker jeg å skrive ut "terningterningKast" (eks (stringen) "terning6" hvis terningKast == 6) Er dette mulig i Java? Mener jeg har bruk en slik metode i PHP... EDIT: Jeg fant ut av det: import java.util.Random; public class Terning { public static void main (String args[]) { int on = 1; while (on == 1) { String[] terning = { " ___\n|* *|\n|* *|\n|* *|\n ---" , " ___\n|* *|\n| * |\n|* *|\n ---" , " ___\n|* *|\n| |\n|* *|\n ---" , " ___\n|* |\n| * |\n| *|\n ---" , " ___\n|* |\n| |\n| *|\n ---" , " ___\n| |\n| * |\n| |\n ---" }; for (int i = 1; i <= 6; i++) { Random generator = new Random(); int terningKast = generator.nextInt(6); System.out.println(terning[terningKast]); } //Keyboard.java er egen fil on = Keyboard.readInt(); } } } Endret 6. desember 2004 av AndyNor Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 1) Oblig i java bør du vel gjøre selv? 2) somevar = "terning " + terningKast 3) bedre å bruke en array for å telle opp terningskast, og det bør vel være int terning6? Lenke til kommentar
AndyNor Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 re 1: Det er ikke oblig jeg holder på med, bare et lite program for morroskyld, jeg holt på med i datateknikk timen re 2: Noe slik jeg tenkte på ja, men fant ut at det jeg gjorde i php var å bruke arrays. velger arraynummer ved array[tilfeldigvariabel] re 3: Det er en streng jeg vil plukke ut, og jeg ville plukke den ut ved å legge til et nummer bak en annen streng. (som denne "somevar = "terning " + terningKast" du kom med) Men takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå