Gå til innhold

Ukens tilbud på komplett

Caddy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har peil på hvilken hastighet man får på disse med NEC 3500a 2.16?

Eventuelt med den nye firmwaren 2.18?

(Ikke uoriginale firmwares...)

46 55 4a 49 46 49 4c 4d 30 33 00 00 52 01 -> [FUJIFILM03 ] 2.0 4.0 6.0 8.0

Utdrag fra versjon 2.18 firmware for ND-3500.

Virker på 8x ja - og bør virke ok.

Lenke til kommentar
That's Write 4x DVD+R 4,7GB 100-pack Cake Box

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302032&cks=PRL

er de platene bedre enn datawrite platene kvalitetsmessig?bryr meg ikke om at den er på 4x

Datawrite (Fujiflim/prodisc) skal være bedre enn that's write 4x +R (optodisc), spesielt med tanke på holdbarhet i tid fremover.

Har 2x optodisc DVD-R plater som var "ok" når jeg brant de - men de er uleselige nå.

Optodisc = drittkarakter i min karakterbok....

Lenke til kommentar

Er det noen andre enn meg som har bestilt disse platene? Virker som om det er noe veldig rart som skjer..

For det første har ordren min stått som åpen siden kl 12:30 i dag, og DVDene har av en eller annen grunn "Shipping date: 12.12.04". De står da vitterlig oppført i webshoppen som 100+ på lager.

Som om ikke det er nok tittet jeg på ordrebekreftelsen jeg fikk per mail og der står det:

Datawrite 8x DVD-R 4,7GB 8 x25 pack Schedule Date 12.12.2004 Unconfirmed qty:1,00

Her står det plutselig 25 pack!? På ordrestatus på web står det vitterlig 200 pack..

Lenke til kommentar
Dette står det i min bestilling i "konto" på komplett.no:

Varenr. Beskrivelse

305688 Datawrite 8x DVD-R 4,7GB Grey

(FUJI dye) 200-pack Cake Box

1 estimated shipping on 20041211

Hva står det i ordrebekreftelsen du fikk på mail da?

På "konto" på komplett.no har jeg det samme som deg med unntak av at det står "shipping on 20041212".

Lenke til kommentar

Datawrite 8x DVD-R 4,7GB 8 x25 pack Schedule Date 12.12.2004 Unconfirmed qty:1,00

Her står det plutselig 25 pack!? På ordrestatus på web står det vitterlig 200 pack..

Hm.. Nå er det no bøgg her.. Var sikker på at jeg svarte på denne:

8 pakker, på 25 plater.... :roll:

Lenke til kommentar

Uh.... Som jeg sa over... Du får 8 spindler, med 25 plater pr spindel....

Kan ikke se at det skal være så vanskelig å forstå....

Og.. Pack? Hvem sier at det er spindelen som er definisjonen på pack.. ? Du får ei pakke (pack?) i posten med 200 plater fordelt over 8 spindler... Det er det du har betalt for....

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
I følge denne butikken ( http://www.burn-media.co.uk/acatalog/DVD_R.html )

er det CMC Magnetics som har laget platene, men de bruker Dye fra MCC (Mitsubishi Chemical Corporation).

Tester:

http://www.dvd-recordable.org/modules.php?...wcontent&id=117

http://www.dvd-recordable.org/modules.php?...wcontent&id=104

Stemmer ikke. CMC.MAG.AE1 er utviklet av CMC selv og er ikke samme som Mitsubishi (MCC) sin AZO dye. (Men det stemmer at CMC produserer en del media for MCC - men dette er allikevel 2 forskjellige DYE typer!)

Så å skrive MCC er bare et sleipt triks for å få folk til å tro at dette er meget bra plater.

OBS! På at DVD-Recordable blir BETALT av firmaet bak Datawrite/Datasafe/bulkpaq/Ridata/og en del andre merker de fører - for å utføre disse testene. Så jeg vil stille meg litt spørrende til hvor upartiske testene til denne siden er.

Jeg har hatt LANGT dårligere resultater enn DVD-Recordable på enkelte medie typer med samme brennere og firmware versjoner som de har brukt.

CMC.MAG.AE1 er allikevel helt ok plater og de fleste brennere vil ikke ha noen problemer med dem.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt litt problemer med disse platene på en Plextor PX-712. Har brent data-dvder med en del mediafiler på med Nero og de har stort sett problemer med å bli lest. Hadde også problemer med en film jeg brant med DVDDecrypter, men samme film fungerte fint da jeg brant med Stomp RecordNOW, men det kan jo også ha hatt å gjøre med at det ikke var den fysisk samme plata.

Jeg har brent alt på 2x. Er det kanskje slik at det anbefales å brenne på 4x fremfor 2x for å få best mulig resultat?

Lenke til kommentar
Jeg har hatt litt problemer med disse platene på en Plextor PX-712. Har brent data-dvder med en del mediafiler på med Nero og de har stort sett problemer med å bli lest. Hadde også problemer med en film jeg brant med DVDDecrypter, men samme film fungerte fint da jeg brant med Stomp RecordNOW, men det kan jo også ha hatt å gjøre med at det ikke var den fysisk samme plata.

Jeg har brent alt på 2x. Er det kanskje slik at det anbefales å brenne på 4x fremfor 2x for å få best mulig resultat?

Plextor brennere er desverre kresne på media - spesielt DVD-R.

Brennehastighet: Anbefaler 4x da dette gir best resultat etter mine erfaringer.

Firmware: Sjekk at du har siste 1.05 firmware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...