SnittLeif Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg har et problem igjen.. Mitt hovedkort er surrete og Bios tvinger meg til å boote fra cd. Inne i boot menyen i BIOS har jeg stilt inn slik at den skal boote fra floppert først, så Hard disk, så helt til slutt cd-rom. maskina startes opp, alt går glatt helt til INSERT SOMETHING OR ANOTHER BOOTABLE THINGY (husker ikke helt hva som står, uansett hvor mange ganger jeg har sett det) går jeg inn igjen i BIOS og endrer boot rekkefølgen slik at det bare skal bootes fra Hard disk; INSERT SOMETHING OR ANOTHER BOOTABLE THINGY ARGH! Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Booter den fra floppy? Er boot-partisjonen på harddisken tagga som bootable? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 den prøver å boote fra floppy hvis jeg setter inn en floppy disk ja, men det er ikke poenget jeg har (desverre) Windows XP pro på maskina mi og c:\boot.ini er riktig innstilt for å kunne boote fra. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jo, det er et poeng hvis den klarer å boote fra en (bootbar) floppy. Da tyder det på at hovedkortet er i orden, og at det er noe feil med bootpartisjonen din. Vet ikke helt hvorfor du sier 'dessverre' ifbm xp pro, men det skal svjv ikke ha noe å si hvilket os du har på disken. Spørsmålet er om du har satt partisjonen til å være bootbar med f.eks fdisk eller partition magic. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 nei, det er ikke et poeng om den kan boote fra floppy, og jo det er hovedkortet eller BIOS det er noe galt med Jeg kan si desverre angående noe jeg ikke liker, kan jeg ikke? windows xp er ikke bra for meg. og jeg må også nevne at den er litt usikker når det gjelder slikt også.. det er nemlig ikke hele tiden den vil boote fra cd-rom.. sånn jeg har sett det hittil er at den booter fra cd-rom i 2 uker, så fra disk i 2 dager, 2 uker cd, 2 dager disk. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Har du oppdatert Bios? F9 Update K8 Rev D CPU Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Nei det har jeg ikke gjort.. giga-byte.com?! faen.. jeg gikk på gigabyte.com.. så noen produkter og noe bestillingsgreier og tenkte at de kanskje ikke hadde noen driver, bios og slikt update sak.. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Ok, kan være du trenger mange oppdateringer da. Jeg har ikke testa Gigabyte sitt oppdateringsprogram, men hvis de har noe reklamegreier der om å kjøpe, så er det bare å hoppe over den biten, og bare legge inn driverne. Da får du en stabil maskin, men legg merke til om du må disable evt. antivirus o.l. før installasjon av Bios og andre drivere. Nedlastingprogram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå