Gå til innhold

Recom kald katode

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg monterte en slik en har om dagen, og det er egentlig ganske simpelt:

Det du trenger en en tang og helst en løs kontakt som passer i poweret. Bruk gjerne en slik overgang som pleier å følge med vifter. Dette er en fordel, fordi da slipper du å ødelegge powerledningene dine. Derretter tar du den gule kontakten fra overgangen sammen med den røde ledningen som går fra den grå greia som følger med kotoden. Putt disse inni "strømtjuven" og klem til. Det samme gjør du med den sorte også.

Dette skal funke!

Lenke til kommentar

Jeg monterte ikke bryteren, fordi det eneste den gjør er å slå lyset av og på. Hvis du kobler den slik som ovenfor, så slår den seg automatisk på når du trykker på powerknappen. Unasett er det pes å felle inn bryteren i kabinettet. Men hvis du skal gjøre dette så er det vel bare å dele den røde legningen og ledde hver av stumpene på hver sin kontakt av bryteren. Da skal du kunne slå den av å på.

De plastsakene er strømtjuver. Det er to spor inne i den, og du legger den ene delen fra strømovegangen i den ene sporet, og ledingen til den grå saken i det andre sporet. Derretter klemmer du til med den tang og vips så har du "sjøtet på" katode kontrolleren.

[ Denne Melding var redigert av: [c]hassum på 2002-06-02 16:58 ]

Lenke til kommentar

jeg monterte en slik i går! (kjøpt hos komplett.no)

egenltlig er det gangske lett. Viktig å ta ut strømmen av pc'en!!! :grin:

finn en slik kontakt som går til (f.eks en hardisk) så tar du den gule ledningen og setter den sammen med den røde (fra katolben) og så den svarte (som er next til den gule) ipå den fester du den svarte ledninger fra katolben.

-de klipsa som fulgte med var for å feste ledningene sammen. Du må også skjære vekk litt av plasten på ledningene.

(jeg ser jeg ikke klarer å forklare serlig godt nå, så hvis du vill kan jeg sende deg et bilde av det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...