mokrog Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Kjøpte før helgen et Gainward GeForce 6800LE fra komplett. Har installert alt av nyeste drivere for skjermkort og hovedkort, men opplever at 3D spill henger i 10-20 sek med jevne mellomrom og dette skjer oftere jo lenger jeg spiller. Har prøvd forskjellige spill så det er ikke spillene, men kortet. Har et MSI K8N NEO2 Platinum-54G hovedkort. Er det andre som har oppleved dette med samme eller andre 6800 kort? Noen som har forslag til fixes som jeg kan prøve? Så at på kompletts sider står kortet listet op med 300MHz core 400MHz mem mens mitt kort kjører på 300Mz core 700MHz mem (dette er default hastigheter jeg har ikke gjort noen forsøk på å endre klokkingen på kortet, liten vits i det, når det ikke er stabilt i default modes ) Endret 7. desember 2004 av mokrog Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 400MHz fra Komplett er RAM DAC, og er ikke det samme som minnefrekvensen. Kortet ditt er riktig instillt. Du har ikke prøvd å åpne pipelines eller noe? Jeg opplevde litt hakking i spill med mitt kort, men ikke såppass lenge som deg. Hvis dette gjelder flere spill? Jeg prøvde vel diverse drivere (offisielle og uoffisielle) før jeg fant en som løste problemet. Lenke til kommentar
ROV Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Har du formatert eller har du bare avinnsallert de gamle driverne? Lenke til kommentar
mokrog Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg hadde et annet nvidia kort tidligere og brukte samme versjon av driveren. Det jeg gjorde etter å ha satt inn kortet var å reinstallere driveren. Kan jo prøve å rense ut alt først før jeg legger den inn på nytt. Har ikke prøvd å gjøre endringer i klokke eller # pipes på kortet. Har ikke funnet noen firmware oppdatering for kortet heller hos Gainward. Lenke til kommentar
ROV Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Merkelig.. Gjelder dette alle spill, eller bare tunge 3D spill på høy oppløsning. Doom3, Farcry, HL2? Hva slags stømforsyning har du? Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 om jeg var skikkelig desp, så ville jeg ha reinstallert hele winxp`en. dvs formatert. Lenke til kommentar
mokrog Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Har en 350w strømforsyning. Har 2 disker, DVD-R, skjermkortet og HK koblet til, tror ikke det er strømforsyning som er årsaken. Dette gjelder Vampire, HL2, SWG (det var disse jeg prøvde i helgen) Prøvde forskjellige modus i SWG, full screen vs. windowed mode, max og min detaljer, men fortsatt med samme resultat. Har ikke testet Vampire eller HL2 så grundig enda, har ikke rukket det. Kjøpte nytt HK og CPU for 3 uker siden og reinstallerte da, ikke noe jeg har lyst til å prøve så snart igjen (glemte å lage image denne gangen ) Endret 6. desember 2004 av mokrog Lenke til kommentar
ROV Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 om jeg var skikkelig desp, så ville jeg ha reinstallert hele winxp`en. dvs formatert. Enig, det hadde jeg også gjort.. Da vet du at alt er gjort riktig fra starten Lenke til kommentar
mokrog Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 hehe, whops Rettet. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hadde samme kortet en stund som du. Hadde ikke samme problemet, men det sto noe om det problemet på div utenlandske forum. Var noe man kunne ordne via rivatuner. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Kan ikke garantere at dette er problemet ditt, men med mitt ASUS GeForce 4 TI4600, hadde jeg akkurat samme problemet, 3D spill hengte seg etter en stund bruk, og når det "hang" varte det som ofteste lengre å lengre for hvor lengre du spiller. Med meg var årsaken litt for mye overklokking med litt for dårlig kjøler... Jeg hadde vell og merke stabil og bra fps før det begynte å henge. Lenke til kommentar
leffern Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 jeg har hørt noe om at service pack 2 forårsaker fps drop i mange spill, visst du sletter sp2 så skulle det funke fett Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 jeg ville prøvd å formatere! så er du sikker på at det ikker er andre feil enn muligens kortet! Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg har opplevd det samme problemet, og problemet ga seg mer eller mindre når jeg byttet tilbake til mitt 4800se 64mb. kort. Lykke til! Lenke til kommentar
mokrog Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Fant en post på HL2 forum. Det viser seg at det er en feil med AGP fastwrite Jeg har MSI NEO2 hovedkort og 6800LE og løsningen under virket. AMD 3500+ MSI Neo2 Platinum (nforce 3 250G) 1 Go Ram 6800 GT 256 Mo Go to this link or find a version of RivaTuner by yourself : http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163 Put the AGP fastwrite option to off, note if you do it in the bios, it will still be activated under windows, so force it via RivaTuner and make it active at reboot (same panel). And Voila, no more stutters here... Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Put the AGP fastwrite option to off, note if you do it in the bios, it will still be activated under windows, so force it via RivaTuner and make it active at reboot (same panel). hvor finner jeg dette panelet? hehe er litt noob nå føler jeg Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 gå inn på rivatuner... så til.. low level system settings så til NVstrapDriver så til AGP fastwrites support : ta til "force off" Lenke til kommentar
Kræz Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Virker som om siste batch med kort (GPU) har blitt kuttet med laser for å forhindre softmodding. Har selv et Gainward 6800LE kort på vei i posten, men må nok benytte returretten. Se denne linken fra Guru3D forumet: Guru3D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå