vooDoo! Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Fikk GTa3 her om dagen, men det hakker utrolig mye på pc`n min, dette irriterer. Med min pc virker ikke dette logisk. Jeg har følgende hardware: Abit kt7a, Radeon 8500Le IBM 60gxp, AMD 1333 Mhz Jeg har prøvd alt - lastet ned nyeste drivere, defragmentering o.s.v.... Noen som har peiling? [ Denne Melding var redigert av: vooDoo! på 2002-06-01 19:07 ] Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Har sett minst 10 poster om GTA3 problemer den siste uken her på hardware.no og på gamer.no. Prøv å søk i forumet. Kan også være at det er noe feilsøkingsgreier på CD'en, på deres hjemmeside eller at det står noe i manualen. _________________ Abit KG7 Raid :: AMD TBird 1400 MHz :: 256 MB DDR RAM :: GeForce 3 Ti200 64 MB :: IBM 60GXP 41GB :: Creative SB Live! Player 5.1 :: TT Volcano 7+ :: PC'en virker ikke, det er derfor ikke sikkert at jeg svarer på poster o.l. [ Denne Melding var redigert av: sanoj_20 på 2002-06-01 20:34 ] Lenke til kommentar
alexio Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 **** til dumhet, S Ø K ! ! ! rettelse=mer enn ti poster... L E S D E M !!! aaaah, hater når sånne som deg bare poster uvitende om sånt.... sry mac! det er bare fåo tastetrykk unna....... og et trykk på en høyremuseknapp Lenke til kommentar
msh Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Gå i option og fjern bort laging og frame limit. Lenke til kommentar
danandre Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Skru av frame sync iallefall... blir bedre... :smile: Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Har du husket på å slå av anti-aliasing? Hos meg hakket det som f... da jeg hadde på anti-aliasing. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Hei! Ikke noe jeg kan hjelpe med men bare for å briefe kan jeg kjøre 4xFSAA + 9 tap (Sfilter) og 64bit antistropic på høyeste oppløsning med alt av stæsj på full helt smooth :smile: med mitt ASUS Gf4Ti4600! Lenke til kommentar
pfgjerpe Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: Den 2002-06-01 22:57, ZubZerO skrev:Har du husket på å slå av anti-aliasing?Hos meg hakket det som f... da jeg hadde på anti-aliasing. Hvor finner du anti aliasing i softwaren ? Kan ikke se noe under "options" i spillet Hakker som f... hos meg, men jeg har jo bare et geeforce 2 MX kort Hilsen Paul Lenke til kommentar
Kai-Rune Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Jeg har samme problem på min maskin. Jeg har lastet ned drivere, har kontaktet Take 2 Interaktive men venter enda på svar. Jeg har spillet på Mine Raid disker men det hakker som fan likevel, har slått av framelimiter, framesync og antialiasing og kjører spillet på 640X480 og 16bit som er det absolutt laveste du kommer i spillets oppløsning. Det er helt klart at det er noe feil på spillets engine, de som sier at det er noe feil på Hardware vet ikke riktig HELT hva de snakker om. Det er riktignok småproblemer med visse hardware, men dette er med hensyn til grafikkort. Hvis man leser i readme filen som ligger på CD så sies det at det kan være visse problemer med Windows XP. Det henvises til en d3d8.dll som skal lastes ned fra microsoft og sies skal fikse noen problemer med hensyn til direct x 8.1 som følger med WinXP. Readme filen henviser også til minimum og rekomenderte hardware til dette spillet, som følger: SYSTEM REQUIREMENTS ____________________ Supported Operating Systems: Grand Theft Auto III uses Microsoft DirectX 8.1. Supported Operating Systems are: Windows 98 Windows 98 Second Edition Windows Millennium Windows 2000 Professional (Workstation) Windows XP (Home and Professional) The following operating systems are NOT supported: Windows 95 Windows NT (any version) Mac OS Linux BEOS Minimum Hardware Requirements 450 MHz Intel Pentium III or AMD Athlon processor 96 MB of RAM 4 speed CD / DVD drive 700 MB of free hard disk space 16 MB video card with DirectX 8.1 compatible drivers DirectX 8.1 compatible sound card Keyboard Mouse Recommended Hardware Requirements 700(+) MHz Intel Pentium III or AMD Athlon processor 128(+) MB of RAM 8 speed CD / DVD drive 700 MB of free hard disk space 32(+) MB DirectX 8.1 hardware video card DirectX 8.1 compatible sound card with surround sound Gamepad (USB or Joystick Port) Keyboard Mouse .......... Som dere ser oppfyller de fleste menneskene som har problemer med dette spillet minimum system krav. Min Maskin: Abit Kt7-Raid, 1200 AMD Athlon, 512mb RAM, ATI Radeon 32mb DualHead, Creative Digital 5.1, 120GB Raid disker. SÅ.... (!) In conclution: Det er Helt på det rene at det er problemer fra Take Two Interactive og RockstarGames Rlease av dette spillet, noe er som det ikke skal være og så mange som har utalt seg om dette problemet på et utall forum rundt om i værden burde man ha sett en komentar eller noen slags beskjed fra produsentene om at det er en patch på vei. Jeg håper innerlig at de jobber med noe slikt! Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 21:20, Marl skrev:KJØP MER RAM Ram har hvertfall ingenting med at spillet går dårlig, i og med at han har over en giga prosessor går jeg ut i fra at han minst har 128 MB og det holder til GTA3. men skjermkortet....vel...Det er det som betyr noe, ram og prosessorhastighet har veldig lite å si i et spill som GTA3, du kan forandre ganske mye inne i spillet med tanke på grafikken, slå ned så mye som mulig til spillet går så fort som du krever at det skal gå, jeg har T-Bird 1,2 og Geforce 2 GTS 64 MB RAM og spillet går utmerket, i de fleste oppløsninger... Lenke til kommentar
Rawkus Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 15:07, pfgjerpe skrev:Hvor finner du anti aliasing i softwaren ?Kan ikke se noe under "options" i spilletHakker som f... hos meg, men jeg har jo bare et geeforce 2 MX kortHilsen Paul det skrur du sannsynligvis av i windows og skjermalternativer...(høyreklikk på skrivebordet) Lenke til kommentar
Han2Solo Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Såpekokere!!! Dere må ha GTA3 fix. Tipper dere skrudde fjott pøkka kjøre win XP alle som en, derfor må gta3 fixen til XP installeres. Dette ordner all hakkinga! Amatører!!! Bare glem det,jeg legger ikke ut linken, finn den sjøl! Mongohjerner! Solo! Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Trengs det noe fix til w2k? Lenke til kommentar
Lazlo Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Angående GTA3 problemer: På all kritikken rettet mot GTA3 har dere rett i at det er en del bugs (vanlig med PS2 portet spill), men rockstar studios har blant annet konvertert all grafikk og grafikk motor for og tilpasse spillet pc plattform. Hvordan løse problemet? 1.Bruk 16 biters grafikk og ikke 32. 2.Prøv lavere oppløsning. 3.Deaktiver vertikal sync i avanserte skjerm egenskaper(OpenGL settings) 4. Huk av for rask linear-mip-map filtrering. 5.Settt antialiasing til off under 3D antialiasing options. 6.Under 3D settings fjerner du haken ved Fog Emulation(merk at du mister en del effekter i spillet, som tåke f.eks)Her kan du også sette mip-map detail level til best performance(går ut over bilde kvalitet). 7.Sjekk at Fast write og AGP 4x er enabled i bios(chip settings) 8.Kjør diskfragmentering. NB ! Mangler du menyer i spillet , eller ser alvorlige grafiske bugs, trenger du denne patchen: http://download.microsoft.com/download/whi...SP1_x86_ENU.exe Alt i alt bør dette resultere i minst 25% økt ytelse. Håper dette hjelper :wink: Lykke til ! Vennlig hilsen En aldrende gamer/programmerer [ Denne Melding var redigert av: Lazlo på 2002-06-06 23:46 ] Lenke til kommentar
Owned Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Jadda... Jeg sitter her med p3 850 1024 ram og gf3 ti 500. Jeg kan kjøre grafikken helt til tops med høyaste oppløsning.. UTEN lag!!!! :smile: p3 4 ever :smile: Lenke til kommentar
andgob Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Lazlo: den linken fungerer ikke Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Så utrolig mye mere behagelig det var å bare legge GTA3 i PS2'en og spille! Uten å trenge å fixe og patche og tweake....:smile: Lenke til kommentar
Lazlo Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 13:16, andgob skrev:Lazlo: den linken fungerer ikke Linken fungerte visst ikke ,så jeg prøver igjen. http://download.microsoft.com/download/whi...SP1_x86_ENU.exe [ Denne Melding var redigert av: Lazlo på 2002-06-06 23:50 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå