Gå til innhold

TerminalServer og Clustering, Hvordan?

kengdal

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp 2 stk terminal servere i et cluster.

Dette har jeg gjort ved hjelp av Network load balacing.

Spørsmålet mitt er hvordan kan jeg bestemme hva som er max connection på den ene serverene, og er det noen mulighet at jeg kan sette at foreksempel en bestemt pc skal altid kunne logge seg på den ene serveren.

Mvh

Kengdal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NLB er rimelig begrenset, jeg tror ikke du kan begrense max connections til terminalservere med NLB.

De fleste kjøper Citrix med en gang de får flere terminalservere. Det er vel anvendte penger.

Anyway, for å få en pc til å gå direkte til en bestemt server så setter du pcen til å koble seg til serverens dedikerte ip-adresse i stedet for ip-adressen til NLB.

Lenke til kommentar
Anyway, for å få en pc til å gå direkte til en bestemt server så setter du pcen til å koble seg til serverens dedikerte ip-adresse i stedet for ip-adressen til NLB.

Men hvis jeg setter den til den ene serveren's ip-adresse, og den går ned, da må jeg vel sette tilbake på NLB-adressen.

Skulle prøve og slippe citrix som en exstra kostnad

Lenke til kommentar

Men hvis jeg setter den til den ene serveren's ip-adresse, og den går ned, da må jeg vel sette tilbake på NLB-adressen.

Yup. :-)

Som sagt: Citrix løser problemet.

Du har jo også Tarantella. Det er billigere enn Citrix og løser mye det samme. Proffshop selger og støtter det i Norge, gutta er heldigvis bedre enn websida si. :!:

Hvis du absolutt ikke får ristet løs penger til Citrix så kan du undersøke Session Directory? Jeg har ikke prøvd det selv, men MS skryter jo i reklamen. Det skal gi deg reconnect til riktig server, men jeg er usikker om det gir deg mere. En MS-selger prøvde å overbevise oss om at dette var tingen og at Citrix var unødvendig. Vi sa det var interessant og ba ham om å komme tilbake med detaljer om hva det løste. Så ham aldri mere. :roll: Åja, også krever det Enterprise Edition av win2003...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...