SnittLeif Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg har nå en athlon 64 3400+, og dum som jeg er kjøpte jeg dual channel ddr ram.. (ja jeg er lur) jeg har nå surfa gjennom de fleste jeg vet om av nettbutikker som har med datamaskiner å gjøre, og har funnet ut såpass som at Dual DDR til s754? nei det har vi ikke sett.. HVORFOR?! noen som vet noe om en mulig utvikling i denne saken? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Tror ikke det kommer noe dual ddr støtte til socket 754. Men det er jo ikke noe problem å bruke "Dual Channel" minne på 754, det blir jo bare 2 stk brikker i single mode... Fungerer fett det. Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Det er bare s939 som har dualchannel... Du kan selvfølgelig kjøre med 2 brikker på 754, men du får bare 3,2 gb/sek båndbredde Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 jo jo, jeg vet det ikke egentlig er noe problem å kjøre to dual channel brikker, men det blir betydelig lavere ytelse enn om hovedkortet ville støtta dual channel eller om jeg hadde hatt 1 eller 2 single mode brikker. Lenke til kommentar
kjakangund Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) I tester så har vel ikke dual channel hatt så veldig mye å si på amd64 over single. Ofte maks rundt 5% forbedring. Edit: leif Endret 6. desember 2004 av kjakangund Lenke til kommentar
oby Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2781 "Dual DDR 400+" En kompis av meg har dette hovedkortet, og nei, det støtter ikke Dual DDR så vidt jeg kan se... Han har store problemer med sine OCZ Dual DDR ram på dette hovedkortet. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 I tester så har vel ikke dual channel hatt så veldig mye å si på amd64 over single. Ofte maks rundt 5% forbedring. Faktisk helt nedi i 3% differanse mellom 754 og 939 Snippet fra AnandTech: Memory bandwidth doesn't seem to be something that the regular Athlon 64 needs much more of, as the move to dual channel DDR400 only offered a 3% increase in performance. At higher resolutions, the performance advantage would become even smaller. We didn't really expect anything different here, as the dual channel memory interface never really helped the Athlon 64 - definitely not as much as it did the Pentium 4. Lenke til kommentar
guge Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Det kommer aldri dual channel for socket 754. Minnekontrolleren er inne i CPU'en og er kun single channel. CPU'ene med Socket 939 har dual channel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå