snole Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Som jeg prøver å si via topic lurer jeg på hvordan en slik løsning fungerer. Saken er at jeg bor i en blokk og skulle gjerne hatt nettverk mellom meg og en kompis som bor ca 100-150 meter unna. Trådløst er bare å glemme og TP-kabel likeså. Lurer på om noen vet hvor langt slikt kan rekke. Hadde vært fett om det kunne funket, selv om det bare er 14 Mbit. Lenke til kommentar
KHJ79 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Har ikke sett så mye på det, men tviler sterkt på at du kan få nett ut av blokka med det, vet ikke helt hvordan det funker men jeg ville tru at de to enhetene må gå på samme kurs for å kunne bli koblet sammen, kan ikke helt se for meg hvordan dette ville fungert gjennom div sikrings skap m.m Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Signalene fungere kun innenfor et og samme sikringsskap.. Lenke til kommentar
snole Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Signalene fungere kun innenfor et og samme sikringsskap.. Er du sikker på det? Har du noe som underbygger det du sier? Ikke for å mistro deg, men syntes det hørtes merkelig ut..... Lenke til kommentar
Andhrim Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Må være 'bak' det samme sikringsskapet ja. Det har noe med at strømmåleren sperrer for at slike signaler går videre ut. Lenke til kommentar
snole Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Okei, var noe slikt jeg var redd for. Strømmåleren er jo en spole i serie med strømmen. Og en spole funker slik at jo høyere frekvens, jo høyere motstand..... Lenke til kommentar
TeknoWight Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) veit at Orion 512 systemet til Nobø (system for enøk/nattsenking osv) benytter seg av høyfrekvente signaler via strømnettet. Mener å huske fra skolen at dette systemet smitter gjennom strømmålere. Alle som skal ha det må/burde ihvertall ha et "filter" i sikringskapet. Men kan jo være at nettverk bruker enda høyere frekvenser enn Orion 512. EDIT: er jo bare AC strøm/signaler som vil bremses av en spole. DC strøm bremses vanligvis av store DC kondensatorer. Endret 7. desember 2004 av TeknoWight Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå