Drdaniel Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Noen som vet hvor mange volt Twinmos pc3200 winbond med bh-5 tåler? Kjører nå min på 2,7 , tenkte kanskje å skaffe en rambooster for å få rammen mer stabil. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg har hatt mine Kingston KHX3200 opp i 3,5v under en 30 min superpi-seanse. De tok visst ikke noe varig skade av det. Du kan gå godt over 3v, bare husk på å ha en vifte som blåser over brikkene eller noe, slik at det ikke blir altfor varme. Er ikke så mye som skal til, bare litt bevegelse i luften rundt. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hvis du gir dem litt over 3V, bør det ikke være noe problem. De mest ekstreme kjører disse brikkene med bortimot 4V.. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) BH5 er spesifisert for å tåle 3.6V, så det er ikke noe problem å kjøre med det. BH5 brikker blir dessuten ikke varme, så heatspreaders er ikke nødvendig. Bare å ta av de (Da mister du garantien). Endret 6. desember 2004 av Deuce Lenke til kommentar
Drdaniel Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 BH5 er spesifisert for å tåle 3.6V, så det er ikke noe problem å kjøre med det.BH5 brikker blir dessuten ikke varme, så heatspreaders er ikke nødvendig. Bare å ta av de (Da mister du garantien). Det var ikke heatspreaders på fra før. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Det var ikke heatspreaders på fra før. Jaja, da er det bare å prøve seg frem, finne ut hva systemet klarer Øk volten litt og litt, vil nok ikke prøvd noe over 3.6V. (Det kan du sikkert ikke heller) Lykke til! Endret 6. desember 2004 av Deuce Lenke til kommentar
Drdaniel Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Er det noe mulighet for at med nok volt så kan denne rammen kjøre på 241*2. Cpu kjører på 241x14. Så nå må jeg kjøre CPU:RAM på 5:4. Det har jo vært greit å fått rammen på 1:1 og da. Med 2.7 volt vil ikke rammen pasere 440mhz. Endret 6. desember 2004 av Drdaniel Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 241FSB er jo ett fint mål, ville økt spenningen til 3.2V for å oppnå dette. Som du sikkert har forstått så tar ikke BH5 brikkene skade av volt under 3.6V. Så 3.2V er nok passe, kommer helt ann på hvor "villige" de er. Lenke til kommentar
Drdaniel Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Da får jeg se å bestille meg en slik ram booster. Koster vel omlag rundt 450,- Er det bare å putte den inn i en av ram slottene og skru opp volten på brikken? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Du monterer boosteren, justerer skruen helt ned, slår på maskinen og leser av spenningen i displayet mens du skrur opp. Lenke til kommentar
Drdaniel Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Da har jeg bestillt en OZC DDR booster fra netshop.no Nå gjennstår det bare å skaffe en bh-5 brikke til, slik at jeg får dual! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Single-sided 256MB moduler går forresten høyest. Lenke til kommentar
Drdaniel Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Single-sided 256MB moduler går forresten høyest. Okai, men har planer om å ha 1gb ram da, dessuten har jeg ene brikken fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå