Gå til innhold

AI ganske morsom


Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig runna dette spillet og mimrer tilbake. Det morsomte jeg gjorde i løpet av hele spillet var å utnytte den overlegne AI'en til Combine soldatene.

 

Jeg plagdes noe vannvittig på den plassen der du får tre gunnere som skyter på Combine (og hele tiden detter ned). Etter å ha prøvd ulike plasseringer av disse, fant jeg ut at det var lurt å stenge meg inne på et av rommene.... En liten ekstra detalj jeg la inn var å legge tønner og kasser fremfor dørene der Combine kom inn. Problemet var bare at Combine soldatene ikke klarte å flytte kassene eller tønnene, de ble bare stående i dørene å skyte etter meg når jeg stakk fjeset mitt ut for å se hva som skjedde.

 

Genial AI i Half-Life 2 :D

 

- Sylvarius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt off topic da men.

 

Jeg stablet alle kassene oppå hverandre og tok med meg sentryene opp på en liten "altan" hvor de ikke fikk tak i meg :p

Jeg prøvde også på det, men den altanen var "off limits" hos meg. Ikke sjangs til å komme meg opp der.

 

Plasserte imidlertid sentryene oppå altanen, men de ble blåst ned av granater i løpet av de første sekundene. Hvilken vansklighetsgrad spilte du på?

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

jeg dro med meg en extra turret fra forrige scenario :D

 

så bare stablet jeg alle fire tett rundt meg og gjemte meg inni en av turret 'skapene'. brukte bare gravgun og slang granatene tilbake på combine gutta og rettet opp turrets hvis de ble veltet ^^

 

spilte på hard selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva dere gnåler sånn for!! spilte på medium å klarte det på andre forsøk...

Alle turretene ble spreng t helvette med en gang jeg fikk satt dem opp så jeg dreit i dem å skjøt alle combiner folka selv...:p

Satt meg i et hjørne på et av rommene å tok dem en etter en med hagle...

Da jeg ble tom for hagle skudd gikk jeg ut å raidet resten...

Hadde lest her at det skulle bli så vanskelig å greier, så jeg ble overasket da jeg var ferdig å det ikke kom fler folk så tidlig...

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar

På plassen der ein skal sette opp desse tre turretane skaut eg først to av turretane opp på altanen som går rundt nesten heile plassen. Så laga eg meg ei fin trapp (sjå vedlagt bilde) og så satte eg opp den siste turreten nede slik at combine soldatane kom. Så var det å hoppe opp på altanen i full fart! Då klarte eg brettet uten problemar!

post-169-1102336741_thumb.jpg

Endret av Brighto
Lenke til kommentar

Dette brette var faktisk et av de mest utfordrene plassene i HL-2 etter min mening, men tenker man litt så kom man vidre.

 

Det leteste var vel å sperre den ene døra der soldatene kom inn fra. Plasterte de 3 gunnerne strategisk, gjemte seg et i et hjørne med tilsyn av de gunnerne du plaserte og tok bare frem gravety gunne`rn! :love: Så brukte du bare gravety gunner`n og plukte opp eventuelle granater soldatene kastet inn og returnerte dem pent tilbake der de kom! :!:

Lenke til kommentar

Ok, etter som jeg har sett rundt på forumet så slet folk med turretene. Noe som jeg ikke kan forstå.

Første gang jeg spillte på det stedet klarte jeg det! Første gang jeg fikk turretene, der hvor de kom fra to trapper satt jeg dem bare midt i inngangenene. Når jeg kom til den turret plassen med 3 stykk var det heller ikke noe problem. Jeg visste jo at de kom til å komme fra der det var stengt for meg, så jeg bare satt dem foran dørene! De veltet ikke noen ganger, men de gangene de gjorde det før bare plukket jeg dem opp med gravity gun. Jeg vandret også rundt med et sentry tårn med gravity gunen LENGE! Det eide det :yes:

 

edit: spillte på normal

Endret av uberhunter
Lenke til kommentar

Jeg fant ut hvor dum AI kunne være på det levelet der... Jeg lot turretene stå i "burene" du fant de i (jeg aktiverte dem selvsagt), saken var at AI prøvde å velte de over ved å sparke dem. De datt ikke over ende da det er ganske trangt. Så det hopet seg opp med Combine der i forsøk på å velte de.

Lenke til kommentar
så bare stablet jeg alle fire tett rundt meg og gjemte meg inni en av turret 'skapene'. brukte bare gravgun og slang granatene tilbake på combine gutta og rettet opp turrets hvis de ble veltet ^^

 

spilte på hard selvfølgelig.

Spiller på hard, og gjemmer deg inni et skap!? Tsk tsk! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...