Kina bill Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 En kompis av meg har fått multikrasj på harddisken. Et eller annet (galt) skjedde i XP og maskina restartet, siden da har skjermen forblitt svart. Har fått hd'en ned til meg, men jeg kommer heller ikke inn på den (har satt den som slave, prøvd den som master osv osv). Hører hard disken starter, men bios kan ikke finne harddisken. Siden bios ikke klarer å detektere den har jeg lyst å konkludere med at vi her snakker om en fysisk hardware feil(tester med et A7V333). Noen som kan bekrefte dette? Deler av det som ligger på disken må opprettes uansett, og han som eier den har sjekket priser. Viser seg at Ibas skal ha ca. 7000 bare for å ta i mot den + det som selve gjenopprettingen koster (i timer). Han vil betaler dette, men er det noen som har peil på om andre kan gjøre dette billigere? HD’en er en nyere WD 60gb. Rune. Lenke til kommentar
DotCom Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Høres ut som om du har et skikkerlig problem her ja. Det du kan prøve, uten at jeg egentlig har noen spesiell tro på at det hjelper, er å også prøve jumpersettingen "cable select", eller rett og slett uten noen jumpere. Prøvd å latt harddisken stå alene på IDE kabelen? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Du kan nok gjøre en par småting selv også, men dette koster penger. Kjøp tilsvarende disk, løsne kontrollerkortet fra den nye disken, og bytt ut på den gamle. Med mindre hele dritten (motor og servoer etc.) har gått fløyten, burde dette fungere. -KJ Lenke til kommentar
zup Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Hadde et lignende problem med en IBM disk, installerte noe og maskinen slo seg av for raskt. Tror jeg installerte XP på en ny harddisk og den fant den nye forså og reparere alle filene på IBM disken. Byttet selfølgelig master slave. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Prat med de på Ibas. Hvis du er hyggelig og møter en i godt humør kan det jo hende du klarer og prute på prisen, hvis de tror det er enkelt å løse :smile: PS. Med viktige data på disken lønner det seg å kjøre Raid 1 (Speiling). Slik at dataene oppbevares på begge diskene samtidig. Hvis en disk skulle kræsje, vil den andre fortsatt inneholde alle dataene. ---------------------------------------------- For øyeblikket ønsker jeg meg en slik lagring: 80GB Seagate til OS og filmer. 2x120GB Maxtor i software-Raid 1 til Mp3, dokumenter, bilder, nedlastede filer osv. OS'et og filmene tåler jeg å miste, derfor raider jeg ikke det. Lenke til kommentar
KjellM Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Har du prøvd å sette den til slave,og hive i gang ein annen harddisk,og la den nye harddisken ta seg av oppstarten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå