Gå til innhold

Forbindelse mellom PC og SX1 - defekt USB-kabel?

DevN

Anbefalte innlegg

Har hatt en del problemer med å få forbindelse mellom PC-en og Siemens SX1. Fikk det til etter hvert, men kunne ikke oppdatere firmware. Filoverføring og sånt fungerte forøvrig fint.

For noen måneder siden hadde jeg et uhell, hvor telefonen med kabelen falt fra maskinen (55cm omtrent) ned i gulvet. Pluggen løsnet fra telefonen og ”åpnet” seg. Klemte den sammen igjen og satte litt teip rundt den. Jeg mener at den virket etter det, men er ikke helt sikker.

Er lenge siden jeg har prøvd dette nå, og det ser ikke til å virke som det skal. Jeg tror ikke det er noe galt på maskinen – tror heller det er kabelen som er defekt. Etter å ha plugget den inn og ut litt fikk jeg opp en rute i WinXP slik at jeg kunne installere drivere for den, noe jeg gjorde.

Kommer en sånn lyd når jeg plugger mobilen på USB-kabelen og tar den av igjen. Fikk en lyd når jeg plugga den på, men like etter kom det en avpluggingslyd igjen. Kom litt sånne lyder når jeg rørte på kabelen. Og i tillegg vises ikke ikonet på mobiltelefonen når kabelen er tilkoblet. Har prøvd forskjellige USB-porter.

En annen ting jeg oppdaget, var at mobilen hadde en uvane med å låse seg når jeg fikk forbindelse, og starte seg på nytt etter noen sekunder. Nå virker ikke forbindelsen i det hele tatt.

Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre?

Må en ny USB-kabel bestilles fra Siemens? Regner med jeg ikke finner en slik på Elkjøp? Og dette er vel ikke noe som går på garantien, siden det regnes som en feil jeg har skylden for?

Kan man kanskje få testet kabelen på Elkjøp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...