borgenvik Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Lurer på hvilken forsterker jeg burde investere i, tenker da på en pris mellom 8-10000 kr brukt, vincent sv-236, hegel h1 eller annet? på forhånd takk for svar! MVH Ole Borgenvik Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Kommer mye ann på hvilke høyttalere du har.Jeg vurderte selv Hegel H1 sist jeg skulle kjøpe forsterker,men kjøpte Vincent SV-233.Den er jeg utrolig fornøyd med. Hvis du ringer AVHifi å pruter litt,så får du Vincent SV-233 for 8500 kr.Et annet god alternativ er Cayin 252B.Lyd&Bilde syntes Cayin 252b låt bedre enn Hegel H1,enda koster Hegelen mye mer.Cayin 252B får du kjøpt for 8500 kr hos Norsk Audio Teknikk. Endret 6. desember 2004 av Morten K Lenke til kommentar
borgenvik Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Har faktisk VELDIG lyst til å prøve cd252 og 252b sammen for å se åssen det låter! har jo fått glimrende omtale overalt! hmm, morro Lenke til kommentar
borgenvik Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 kjører nå med vincent sv-236 og hegel cdp4, og selvbygg høytalere som er laget av niels nørby med kun scan speak elementer, fantastisk kasse og delefilter linker til elementene: http://www.mamut.com/dynabel/subdet143.htm http://www.mamut.com/dynabel/subdet130.htm De høytalerene er helt fantastiske, spiller suverent på akustisk, blues, country, slik musikk.. de er jeg veldig glad i, kosta vel 30000 nye var det vel.. MVH Ole Borgenvik Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg har inntrykk av at SV-236, som jeg har eid har en del mørkere og varmere lydbilde enn H1. Hegel forsterkeren er mer nøytral synes jeg. Har dog bare hørt H1 i butikk. Lenke til kommentar
Winters Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Cayin ampen har jeg hørt, kan anbefale den på det varmeste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå