Gå til innhold

Passer gpu blokka til waterchill på club 3d 6800gt

Anbefalte innlegg

Hei har nå freaka litt ut i jula og bestillt meg Asetek Waterchill Antarctica komplett vannkjølingssett til cpu, gpu og chipsett. Har i tillegg bestillt club 3d 6800gt og lurer på om gpu blokka passer til dette kortet. Det står ingenting om det på hjemmesidene til asetec. Ser på div forum at dette vannkjølingssettet ikke er det råeste på markedet, men for 2tusen på komplett tilbud i helga så syns jeg det virker som et oki kjøp. Fikk iallefall god test karakter på driveheaven.

Noen som har erfaringer? Har en xp2500+ på ca 2200mhz og 220 mhz fsb. Har hatt den på 2300 stabilt før, men pga høyere spenning blei den veldig varm og kjøleren en vulcano 11+ måtte stå på full geip. Klarte rett og slett ikke bråket. Tror dere tempen vil synke merkbart så jeg kommer høyere på klokken med dette settet? Er jo 2x120mm vifter på radiatoren.

Og tror dere jeg klarer å modde radiatoren og pumpa inn i dette?

hq0801.jpg

Har bare 1 dvdbrenner i det. Har målt at det skal være plass under cdrommene til radiatoren med ganske god margin. Må nok kutte litt i kabbinette, men det må vel gå med dremel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

problemet med kjøleren til skjermkortet er at det følger med 3mm skruer, mens derimot hullene i skjermkortet er 2mm.

Enten må du skaffe deg 2mm skruer som er lange nok, eller så må du utvide hullene på skjermkortet slik at du får tredd igjennom 3mm skruene som medfølger vannkjølingssettet.

Du kan også lete litt rundt på support forumet til Asetek for å finne svar på dine spørsmål

http://forum.vapochill.com/

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...