OeP Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Skulle sette opp en BIPAC 5100W for en kollega. Det merkelige er at jeg kommer meg på nett via min egen ADSL linje, men ikke hos han (ja ... vi har samme leverandør og jeg har brukt nøyaktig det samme utstyret på begge stedene). Det som gjør dette ennå mer merkelig er at jeg kommer på nett hos kollegaen vha av en SpeedTouch 510i. Er det mulig at det er "støy" på linja som SpeedTouch'n takler og BIPAC'n ikke takler? Indikasjoner når BIPAC'n er tilkoblet hos kollegaen: - ADSL lyser (indikerer at man har synch) - PPP lyser ikke (denne kommer på når man er tilkoblet (PPPoE)) - Øvrige lysindikasjoner er "riktige". Er det noen som har vært borti samme problemstillingen? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Er det noen som har vært borti samme problemstillingen? VCI verdien som er feil kan jeg gjette, 8/35 er vanligst men på noen Nokia-sentraler skal den vel være 0/100 svjv. Er dette feil får du sync og alt ser normalt ut men du greier ikke og koble opp. Lenke til kommentar
OeP Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Tusen takk for tipset! VPI var 0 og VCI var 100. Skal forsøke å endre det til 8/35 i morgen for å se om det løser problemet. Lenke til kommentar
OeP Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 8/35 var løsningen! Takk igjen for et vannvittig bra tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå