Gå til innhold

lett å overklokke R9800 Pro?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Anbefaler at du laster ned Omega driverene ....

http://www.omegadrivers.net/

dersom du har XP:

direkteling: http://files.tizian-security.net/rad_w2kxp...a_2597_beta.exe

disse har innebygd klokke prg (RadLinker)

Finnes også prg som sjekker hvor mye du kan/bør klokke....

ver med Omega driverene til Cat3.9

EDIT: Dersom du klokker (samt evt. falsher til XT) vil du få MYE mer enn 4-6% ytelsesøkning.

Endret av JEG76
Lenke til kommentar

jeg sjekket linken til å fikse på 9800'en, men etter mye lesing tror jeg at jeg dropper det. Alt for tungvint å flashe det ihvertfall. Kan gjerne prøve å klokke det en smule, men i utganspunktet så hater jeg "prøve og feile metoden" når det kommer til data. Har rett og slett ikke tid til slikt.

Lenke til kommentar

Installer ATITool. Da kan du la programmet finne maks frekvens for hhv. core og mem (en av gangen). Programmet øker frekvensen i små sprang, helt til det dukker opp artifacts.

Mitt R9800 nådde 420 på core, og 363 (726) på mem. Det er omtrent XT-hastigheter. Jeg gidder ikke å kjøre på det, for ytelsesøkningen er minimal. Når det kommer spill som krever mer enn skjermkortet mitt kan yte, så kanskje jeg installerer bedre kjøling, og overklokker det. Men det blir vel heller et nytt skjermkort da ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Altså.. den linken det vises til er *flashing* av Bios.. *ikke* overklokking..

Det er da ikke noe "pes" å prøve litt overklokking?

Har du "rett og slett ikke tid til" .."prøving og feiling"..ja da kan du glemme både klokking og flashing... :)

Som andre skriver her..

Det varierer fra kort til kort hvor mye det lar seg "klokke"...

Jeg har ett Sapphire 9800 Pro m/VGA Silencer..

Det lar seg greit klokke godt forbi XT på core.. ikke så mye på minne..

Til vanlig har jeg det "klokket" (via Radlinker) til 425/720.., men har vært "oppe på" 445/740 i benchmarks. Mitt kort bør jeg nok ikke flashe.. da minnet ikke henger helt med på XT-"specs" (Det klarer XT-hastighet, men trolig ikke over lengre tid).

Lenke til kommentar

ja..jeg men som jeg ser så kan det der ATItools gjøre jobben for meg. Kan prøve meg litt her da. Skal laste det ned. Får jeg en øking på et par tre prosent så er jeg fornøyd jeg.

Jeg hadde håpet det var "fast and easy" å modde 9800'en liksom, men men..man kan ikke få alt her i verden uten å betale for det. Og det er gjerne like greit, da jeg er for at pris skal følge ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...