Gå til innhold

PvE- eller PvP-server, hva er forskjellen?


Anbefalte innlegg

Hvis du er slik en grei og god spiller ingame så kanske du burde lære deg å oppføre deg slik her også. Og retting av PvE = Player versus Enemy til Player versus Enviorment er bedre å sammenligne med feil som at USA = United States of Africa.

Og det er ikke snakk om at man bare skal unngå ganking. Det er snakk om at man kan utføre quests i fred hvis man har lyst uten at man trenger å bli overkjørt av en raid gruppe akkurat når man holder på å fullføre questet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke forstod hva jeg mente med PvE så er det ditt problem!

 

Jeg regner med at du snakker utifra erfaringer? Jeg sitter med en lvl53 på en PvP server, og det tullet med at man ikke kan fullføre en quest pga ganking passer ikke med mine erfaringer. Jeg sier ikke at ganking ikke skjer, men man kan bli ganket på en PvE server også så lenge man har PvP flagg oppe. Det kan ikke akkurat ta ned PvP flagg med en kommando heller :p. Men hvis du vil så kan du kanskje komme med dine erfaringer der du har blitt ganket?

 

PS. Ser ikke noe galt i "oppførselen" min, jeg har min måte å poste på!

Jeg poster for for å fremme mine argumentere. Om du oppfatter det som drittsekk oppførsel så beklager jeg!

De finnes mennesker som ikke liker å bli rettet på, og jeg er en av dem ganske enkelt!

Lenke til kommentar
Svar meg på dette spørsmålet Aasgaard:

Skapte Blizzard PvP servere kun for at de som er lvl 60 skal kunne ganke de som er 40lvl lavere? Det er ihvertfall det du påstår

Les over en gang til, så kanskje du ser hva jeg skriver. Påpek gjerne faktafeil om du finner noen, det tror jeg ikke du gjør, i alle fall ikke noe av betydning. Jeg beskriver de regelmessige ulikhetene mellom servertypene, og de er ikke enorme.

 

Nei, jeg tror ikke Blizzard har lagd PvP-server bare for at man skal kunne "ganke" eller bli "ganket", men Blizzard lagde PvP-servere for at man skal få mulighet til å angripe folk som ikke nødvendigvis ønsker å kjempe der og da. Det er jo hele forskjellen. Du får spenningen ved at du kan bli angrepet når som helst, og du kan også angripe andre når som helst, så lenge dere er i de omstridte sonene selvsagt, utenfor dem er det identisk mellom servertypene.

 

Jeg (og veldig mange med meg) velger PvE fordi vi ikke føler det er spesielt viktig å kunne angripe alle "on sight" i omstridte områder, og fordi vi foretrekker å queste i fred (ja selvsagt kan du få være i fred på PvP også, men du har ingen garanti). Når vi derimot vil spille PvP er det over hodet ikke noe problem. Folk stiller opp i stor stil når noen angriper, og jeg tør sette mye penger på at det blir fullt liv i Battlegrounds på PvE-server også.

 

At Blizzard fokuserer på PvP betyr ikke at de fokuserer på PvP-server. En vesentlig forskjell der. De kaller forresten PvE-servere for "Normal server", mens PvP-servere heter "PvP server". PvE-serverne er ikke alternative servere for pyser (et utrolig komisk synspunkt forresten).

Lenke til kommentar
Virker som om tankegangen går noe som dette:

 

"Jeg vil ikke bli ganket, så jeg joiner en normal server der jeg får samme PvP opplevelsen, og slipper å bli ganket"

 

Er det bare jeg som ser hvor ulogisk det der er?

Jeg ser hvor ulogisk du er i hvert fall.

 

De fleste vil vel egentlig kunne spille PVP uten å bli drept av folk som er 10-20 lvls høyere enn dem. Med mindre du er en av de som nyter å drepe spillere på mye lavere lvls.

 

Jeg spiller på en PVP server nå, men ut fra det jeg har lest her nå, tror jeg jeg skal spille PVE når retail kommer. Hovedforskjellen mellom PVP og PVE er vel at på PVP kan du bli slaktet av hvem som helst når som helst når du kommer litt ut i spillet, mens på PVE kan du likevel spille PVP, men slippe å bli slaktet av hvem som helst når som helst (Virker som om det er en del ganking på PVP-serverne, og når du ikke blir ganket selv, så drar mange ut og vil ganke noen pga. at noen andre ganket dem tidligere "Revenge! Mwahaha!")

 

Jeg tror en del spiller PVP fordi de liker å drepe andre spillere som er på lavere lvl enn dem selv, og det er jo bare småslumt :thumbdown:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg var/er fast PvE spiller i beta, og tenker jeg kommer til å spilel på en RP server elns når jeg starter...men det var til jeg ble ca lvl 25-27 og begynte å gå ut i contested areas som stonetalon mountains... og jeg må si, utifra et RP relatert synspunkt så vil jeg si at det er mer realistisk utifra Warcraft tema å kunne angripe horde charcters on sight når du møter dem som alliance (og omvendt)...

 

De jeg møtte var generellt sett en eller to levler fra meg... kunne godt tenke meg å angripe dem.. de er jo tross alt "fienden".. men akk nei...

 

 

Så jeg vurderer faktisk PvP server... men hvis "gankingen" er ett utbredt problem så veit jeg ikke lengre.. kan jeg klare meg med PvP mulighetene i PvE RP servere?...hmm...

 

 

kommer det RP PvP server?

Lenke til kommentar

Uff. blir nok en god del lesing før jeg får bestemt meg ja!

 

Forresten, da jeg startet spillet for første gang, fikk jeg valget mellom o velge 1 av de 3 serverne. Jeg valgte RP, men nå klarer jeg ikke lenger å finne den når jeg lager en ny character. Hvor skifter man på det?

Lenke til kommentar
Er du nødt til å holde deg til fks. PvP hele tiden, eller kan man skifte fra PvP til PvE så mye som man vil? blir litt kjipt hvis man angrer etterpå og ikke kan skifte!

 

Noen som har svar?

Du kan ikke skifte server underveis, nei. Du velger en server når du starter, og der blir du. Hvis du ikke er sikker på hva som frister mest tror jeg Normal (PvE) er veien å gå. Der har du større frihet til å velge selv i hvilken grad du vil spille PvP eller ikke.

Lenke til kommentar
Er du nødt til å holde deg til fks. PvP hele tiden, eller kan man skifte fra PvP til PvE så mye som man vil? blir litt kjipt hvis man angrer etterpå og ikke kan skifte!

 

Noen som har svar?

Selvfølgelig kan du skifte servere når du vil, men du kan ikke flytte charactere mellom servere. så hvis du har en char. på en PvP server og vil over til PvE, så må du starte ny. Men du trenger ikke slette den gamle fordi.

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan du skifte servere når du vil, men du kan ikke flytte charactere mellom servere. så hvis du har en char. på en PvP server og vil over til PvP, så må du starte ny. Men du trenger ikke slette den gamle fordi.

Jepp, hva jeg mente. At du ikke kan flytte over en karakter fra en server til en annen. Beklager hvis det ble uklart. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
er usikker selv, har venner som spiller på PVE og PVP.

har spillt spill som EQ, AO, UO, SWG, EVE, Lineage, DaOC og Asherons call. Så er jo ganske erfaren, noen som har forslag ? .. Og er det sånn at siege weapons bare kommer på pvp serveren ?

Alt tyder på at Battlegrounds blir likt på både pvp og pve, dvs siege weapons på begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...